klik?

Thursday, August 9, 2012

Home » AMG Italy, Roset Germany, KITZ!#@% bahagian 1

AMG Italy, Roset Germany, KITZ!#@% bahagian 1

Assalamualaikum...
sape-sape yang tengah search jenama AMG Italy, Roset Germany dan Kompany yang bermula dengan KITZ----, mesti anda skrg ni tengah di promote atau tengah tunggu barang harga RM3k sampai ataupun baru sedar diri ditipu sedarlah 'ANDAR SUDAH DITIPU'

"amenda la.. macam tu pon kene tipu"
"Hai! orng bijak macm ko pon bleh kne tipu gak ke"
"nape tak pikir panjang dulu sebelum wat keputusan"
"lain kali jangan layan.. lari je dari situ"

itulah antara kata-kata dari member atau sedara kita yang bila tahu kita kne tipu dek sesebuah agensi kan, tapi org tak tahu yang kita selama ini mungkin lebih berhati-hati dari hari ini tapi semua milik Allah bila sudah ditakdirkan sebagai pengajaran kita tak boleh lari.. semua ujian yang Allah berikan berhikmah sebaliknya.

Hari Ahad yang lalu 5 ogos 2012 aku n istri bru lepas membayar barang dapur kata isteri nak buat mihun gorng spesel kat aku pasal aku nk balik malam tu ke tganu datang untuk berjumpa istri je. kemudia terjadilah babak mengharukan ini...

P: Promoter
A: aku n istri

P: bang.. kak.. ambil kupon ni kitorang nak bagi hadiah percuma
A: takpela kitorang sibuk ni nak balik cepat
P: apala abg ni nk bgi free gift pon tolak amik la ni isi kejap je (sambil tarik tgn aku ke meja dia)
(dorang bagi kupon suh isi nama n ic)
A: la nape nak kne isi nama ngn i ni nk buat pe
P: ala kak nak mnunjukkkn kitorng buat kije je..
(3 org promoter pompuan amik alih 2 mgandung beri pamplet barang dorang)
P: ni barang kitorang harga dia RM 3k bulan-2 bleh bayar 90 jer bla..bla..bla
(promote barang dia yang semua harga 3k keatas aku n istri buat dek jela mane la mampun nk beli barng harga mcm tu. sambil sorng lagi promoter bagi 2 voucher kat aku)
P: abg n kak try la bukan mane thu dapat voucher discoun ke kan mane tahu kut akak bawa tuah 
   hehe
(yang mula-mula dapat yang ni)

P: yang nin dalam masa 3 bulan akak bleh guna la ekk cepat la bukak yang lagi satu.
A: (koyak2 dapat voucher rm100 ngn gambar induction halogen Cooker n air purifier)
P: (dengan mata terbeliak dan buat2 terkejut) eh betul ke voucher abag ni mcm salah cetak je, kena talifon bos ni bang keja ea...(tepon bos dia)
P: boss betul ke voucher ni tak penah nampak pon sblum ni..
    oooo  sepuluh je kilang keluar??? abang ni yang ke 7 la emm ok..
    bang bos saya nak ckap ngn abang ni (pasing kat aku)
BP: tahniah en.. voucher nin kte kluarkan sebaynk 10 unit je ni abg org yang ke 7.. tahniah dn 
      abang boleh bawa pulng la hadiah ni sekarang, nnti sya suruh budak saya ambilkan. tapi abg 
       kne ikut 4 syarat kita la 1. tak boleh jual brg2 ni, 2. tolong promote kat sedara barang kita ni, 
       3. amik gambar ngn staf kita untuk buat bukti abg dapat dan 4.guna voucher hari ini.
A: boleh takde masalah boleh (sambil membayangkan amik gambar n tayang kat suratkhabar)
P: tahniah abg, kak jeles betul saya abg n kak dapat dah lama sya tringin dapur nin beri saya la kak 
    eh.. so kak nak beli barang mane??? vacum?, microwave?,set periuk?atau penapis air?? sya 
    cadangkan set periuk ni warantty dia seumur hidup tahu.. yg lain 4 tahun je.
A: eh kene beli gak ke?? tadi cakap dlm 3 bulan..
P: 3bulan yng voucher tadi je yang ni kne guna terus.. ala bulan2 baru RM60 je bang..
A: plak dh tadi cakap lain bayar camner??
P: kita pakai kad debit maybank takde interest pon tgok mcm abang ni(sambil tunjuk satu borang yang 
   dh berkedut) di mohon kat mybank. akak amik set periuk ea..
A: ok lah lagipon bayar bulan2 tak terasa sagt haa..
P: boleh abang bagi kad kredit atau kad atm
A: aik! nk buat pe??
P: kita nk chek je duit abag ade tak nk bayar untuk bulan2 ha tu je.
A:(muka dh berkerut sambil hulur kad)
P:sila msukkan no pin en.(aku pon tekan laa)sila sain kat sini en.

A: nape awak trnsfer duit saya ke akaun awak??
P: takpe en jgn risau nanti kita msukkan dalam akaun en balik ye.. jangn risau..
(aku dah rasa macam tertipu dah sikit2, peluh dh nk keluar, duit dh bayar barng tak sampai lagi.. sesambil tu dorang ajak berbual dalm setegah jam barang sampai.. alangkah terkejut promote barang 'AMG italy', dapat barang 'Roset Germany' resit pembelian KITZWARE dan waranty dari SMART. Sah aku ditipu ni..)

P: Ok bang ni barang dia, sya cek Air purifier jap ea..ehh ada kupon plak try la bukak kak biasa 
    thank you  tu
A: Eh bia betul ni... ni voucher RM1000 ni...
P: eh bia betul kak tak pernah kita trima voucher macm ni rugi la kita kan... jap saya konfem dengn 
    bos ye kak...

(sekali lagi lakonan terkejut n kecoh senang cite macm kat atas tdi yan beza dia aku kena bli barng lagi satu potong seribu cuma bayar RM2k lebih je.. aku dah asa tertipu n tolak voucher tu n bwk brng2 tu keluar dari giant sebab dah nak bukak pose terus drive ke Tesco untuk berbuka pose, dalam perjalanan kitorang dh rase ditipu...
sampai je rumah aku search internet n aku jumpa laman web nin

https://mamamunie.wordpress.com/.../roset-germany-koyak-menang/

dan akun sedar aku dah ditipu..... aku call balik nk duit aku tapi dorg ckap tak boleh dah sain...

sambungan bahagian 2....


145 comments:

  1. Saya baru je kne situasi sebijik mcm diatas....dpt voucher rm1000 katenye kuar 5 keping je sempena deepavali siap cal bos sume...nsb baik sy xbagi kad kedit saya....alhamdulillah slmt...moga lepas ni kite lebey berhati2....

    ReplyDelete
  2. berhati-hatila... bagitaw semua ahli keluarga n sahabat.. sekarang dah ade aktiviti baru plak lagi bangsat cara dorang, mangsa biasanya warga emas yang berhajat nk gi haji.. kesiaa

    ReplyDelete
  3. Sy tkenalah..Btl ke alamat company yg kt kulim tu spt di resit. Wujud lg ker...sy nk g tribunal..huhu

    ReplyDelete
  4. memang betul alamat dia.. pasal duit transfer kat nama syarikat tu try baca kat bahagian 2 apa yang saya buat.. RM 3k bukan sikit bagi saya.. org lain lagi teruk RM9k pun ada... yang penting kita buat aduan.. saya tengok kat giant plentong johor bahru mereka masih beroperasi tapi pakai nama produk lain

    ReplyDelete
  5. Banyak lg kampeni mcm nih,

    Roset, dan ape2 je yg jual brg2 mcm nih. Semua penipu. PekerjA dia semua budak2 ceruk kampung2. Dia bg stuff dia dasperate.

    ReplyDelete
  6. Sy jgk da terkena..rm5k++ lebur..tp disebabkan tak puas ati nye saya..sbb byk kan..sy patah blk ke tesco SP..mmg satu kg trun..sy dpt blk duit tu..alhamdulliah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Encik. Tolong saya mcm mana saya nk dptkan semula duit saya. Contact saya pada 01123719442

      Delete
    2. En...mcm mna untk dpatkn duit sy blik..tlg pliss.. cntc sy di no 0175540578

      Delete
    3. Cik tlg sy dptkn duit sy smula...cntct sy di 0175540578

      Delete
    4. Cik tlg sy dptkn duit sy smula...cntct sy di 0175540578

      Delete
    5. buat repot polis dan kpdnkk dulu

      Delete
  7. Sy jgk mangsa yang hampir2 terkena semalm di care four Seberang Jaya, Penang..promote tarik perhatian sy..bisalah teruja & Heppy dengan voucher bernilai RM1000 dapat plk free dapur masak elektrik yang bernilai RM3800...tp alhamdulillah...Allah selamatkan sy dri penipuan nie..sy ckap je sy xde duit..xyah ckap byk dh dengan promote 2..:) yg betol2 free dia sebenarnyer mug 2 je...so kwn2 hati2 lah kalau jalan-jalan kat supermarket besar...dyowg nie kat mane2 pon ad untuk tarik perhatian orang ramai......

    ReplyDelete
  8. mama saya baru kena 3 minit yang lalu, saya nasihat dia tak dengar. malas nak nasihat lagi.

    ReplyDelete
  9. salam semua..
    same gak ngan cite korang...smlm sya nyoping kat Giant Tampoi JB...koyak dpt voucher RM50 & RM1000 + brg percuma...dorang mntk credit card n ic....seb baik x bwk hahaha....tu pon dah kena byr RM50 ...deposit kte nyee..are ne tergerak lak nk search....tu yg terkezutt lak ngan cite korang ne..alamat nyee bennn laa duit tuu
    ape2 pon tq uolls...cancel amek brg tuu...

    ReplyDelete
  10. salam
    sy pn dh terkena mcm ni....blakon sama mcm situasi abg kat ats td...lepas duit 3k....sy dpt pnapis air, microwave n hologen cooker....nsib baik sy mmg nk guna pnapis air n microwave...xla rse ditiou sgt2...skrg sy rsa myesal n nk jual hologen cooker 2...abis duit smpanan...kt boleh htang tp bhong je....bila kita col, diorg ckp bank xllus unt loan yg kt beli brg...mmg gram gla2 la....semoga kwn2 xkena tpu mcm kita org...

    ReplyDelete
  11. Aku dah jumpa dorang ptg tdi..skrang dorg beoperasi kat giant malim melaka.kalau siapa2 nak tuntut balik duit blh la jmp mereka kat sne.kasi huru hara sikit.

    ReplyDelete
  12. Saya baru terkena mlm tadi...beli vaccum cleaner harga rm3080 tpi byr 2080 je sbb dpt voucher 1000 pastu dpt free gift induction cooker n body massage...then dia offer lg brg harga 3288 set dapur tu dgn harge 1972 after 40% discount n dapat lagi free gift penapis air hot n cold dgn multi cooker...semuanya rm4052..company ni nama dia smart life home equipment tp jual brg kenzo dn e way...saya dah kena tipu ke??...saya bayar guna credit card n kata boleh buat installment 48 bln..tp call bank x ckp plk mcm tu...ape yg boleh saya buat sekarang....pulangkan barang atau macm mana...tolong saya
    ..

    ReplyDelete
  13. sebenarnya company ni tak menipu..tapi cara pekerja nak dapatkan sale tu yg menipu..sbb nila setitik habis rosak susu sebelanga..ish3

    ReplyDelete
  14. Sy pun dh t'kena jg dkt Tesco Mergong..diorang guna nama Eway pula skrg ni....nsb baik br bayar deposit rm100 sbb dlm acc. xde duit...hehe...klu x riban2 jg melayang...syukur alhamdulillah sbb Allah gerakkan hati sy utk cr info ttg produk...info produk x jmpe tp t'jmpe plak blog citer org yg dh t'tipu...haa..pastu br sedar yg tipah pun dh tertipu..huhu

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum tuan..
    1Stly tq so much sbb dgn pnulisan n pendedahan tuan telah mmbantu ramai org trmasukla kwn sy ni.. baru je kene dua hari lepas.. ditipu dgn company yg jual produk EWAY GERMANY dr company OSCOS SDN BHD. Dia trkena kt TESCO CHENG MELAKA.
    Waktu pagi jln sorg2 kt dlm tu sbb nk tnggu sy. Kitorg jnji nk jmpe kt kfc sbb ade bnde nk discuss.. Dh tu sblm sy smpai, die baru nk msuk kfc tu kne tahan dgn budak salesman ni, yg jual brg EWAY tu la..mule2 die kata nk bg beg free, dh tu isi borang, tibe2 kata ade kupon hadiah suh tgk mane taw bertuah. Die ni jnis duk umah je mmg xtaw la psl kes2 org jual brg mcm tu.. Sblm sy smpai die dudukla dgr org tu ckp apebende sume smpai2 dkt kupon tgk2 dpt baucer rm100 n free gift induction cooker ngan water filter..citer sterusnye pasti sume pun taw cmnela drama diorg kn,dgn lakonan trkjut beruk bagai,kol bos n mcm2 ayat memujuk ckp brtuahla ape la..kwn sy ni pun eksaited la sbb dgr hrga mcm tu tp dpt free..ingt smpai situ hbs citr,rupenye kne aktif kupon seratus tu dulu bru bwak balik hadiah.nk aktifkn,beli brg diorg.kwn sy ni tolak la.mne ade duit byk2 nk byr utk brg lain tu.pastu diorg ckp x benti psl installment bulan2 nk,diorg akn buatkn kad tu,pastu die cek kwn pakai kad ape so mintak kad die.die pun mcm dh xleh nk kate ape sbb bdk2 ni ckp non-stop n die ikutkn je la.dh tu kate nk hold duit dlm akaun.balik2 umah die cek hbs duit yg ade dlm akaun lesap dh..hold mendenye tu..??tu namenye amik cara PENIPUAN,cakap lain buat lain..Skrg die dh sedut duit kaw2 punye,nnt dpt kad installment tu diorg suh kwn sy ckp NAK kad tu..double la kwn sy ni kne kuar duit mcm tu! dh tu kwn sy ni bgtawla suami die kt tmpat kje.
    Ptg tu jgak hsbnd die pgi jmpe balik salesman tu mintak pulang duit n amik balik sume brg, tp mcm2 alasan die bg..suami die gertak la nk buat report polis tribunal sume, tp die nmpak cm rilek xtakut ape.. tp hsband die berkeras esok nye taw nk sume setel,bg duit cash byk mane yg diorg amik..
    Esoknye tu die kol husbnd kwn ni ckp juz blh bg cek aje xblh bg cash..mmg xnakla diorg terima cek tu entah cek tendang ke ape ke mmg xcayela..husband die bising2 jgk suh setel cpt sblm ape2 tindakan diorg amik..last2 mlm tu diorg gi wat report polis..kwn sy kate balik je dr wat report tu,bdk tu kol hsband die kate die nk setelkn sume n nk bg cash..so hrini die ckp dh setel dh sume n brg2 pun dh pulang,n duit dpt cukup2 byk mne yg die dh kuarkan..Alhamdulillah..
    Sy ade share link2 yg brkaitan hal ni kt die mcm blog tuan n dr blog2 lain..mmg sgt membantu..trmasukla borang akuan serah n terima tu..
    Terima kasih byk2..

    ReplyDelete
  16. Ya allah..crite korang ni memang sebijik kene kat saya..saya baru je kena pada 15.5.2015..di kuantan parade..name kedai LOVELY FAMILY SENDIRIAN BERHAD..sebulan lebih baru tergerak hati nak cek pasal company diorg n terjumpa post korang ni..myesal yang amat...tak sangka diorg menipu...ni pun tersedar bila bank tak call pun..tolong saya bgtau cara2 nk wat aduan pasal hal ni..dimana dan bagaimana caranya...wassap saya di 0111-9929525

    ReplyDelete
  17. Saya pun da terkena masa raya hari tu.. 3k 5barang..siap ckp sy akn dpt pegi umrah dgn fmly .. ya allah.. bdk melayu llki.. prempuan 2 org sorg pregnan .. slama ni sgt berhati2 dgn bnda2 mcm ni... sape2 tahu nk buat aduan atau claim tntang bnda ni whastapp 0127929214...

    ReplyDelete
  18. Tolong saya...saya pun baru wat search paslbnda ni..betul ke penipuan semua ni!!!.semua sama sbj situasi smlm dh kena kt saya..sya byr cash dlm 2k beli brg periuk tu dia tolak dr kd ATM sya..dpt percuma brg..dlm kotak brg oven tu ad lg kupon percuma brg - dapur n vacum..tp kena aktifkn kupon tu beli satu brg...dia cdngkn wat instalment bulan2 ngn kd krdt hongleong bnk..tolong hbngi saya untk setelkan masalh ni..0132485342

    ReplyDelete
  19. Ceeita koyak dan dapat hadiah ini semua tipu. Siapa nak bagi hadiah mahal mahal

    ReplyDelete
  20. Saya juga dah terkena, dkt kipmart bachang. Dpt free satu brg, water dispenser zigma. Taktik sama, bgtau winner yg ke 7, kate dia pun x tau ade promosi ni. Baru byr rm1k. Ingat nk buat rhb easyloan tp x lps. Rupenyer akak rhb tu tau taktik diorg. Thanks bebanyak sbb bantu kiteorg...syukur x hilg banyk. Kdi diorg dh ttp, call x angkat, sah, dh kene tipu. Tp dpt bwk blk satu yg free tu, ade jugak brg. Kesian yg lain, bebanyakkn sabar, semoga Allah kabulkn doa org yg dizalimi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni dekat tesco peringgit pulak sebelah kedai emas. House Point Sdn Bhd. Cerita semua sama seperti yang lain-lain.

      Delete
  21. Allah.. mcmana pulak sya kena nie... apa nak buat

    ReplyDelete
  22. Allah.. mcmana pulak sya kena nie... apa nak buat

    ReplyDelete
  23. Barang-barang tu boleh digunakan tak?

    ReplyDelete
  24. Ini lagi bahaya, mereka sekarang dah upgrade lagi dasyat, lepas jual barang, mereka tanya credit card redeem points dan suruh kita redeem barang sebanyak point yang hkita ada. Boleh dia kata satu point redeem sama satu ringgit harga barang dia. bayangkan saya tengok dia tunjuk resit orang lain yang beli sampai RM31,000 guna credit card kerana menyangka di atengah redeem point. Sedangkan Credit card resit tunjuk full credit amount. Mereka semua melayu siap bawak anak bini dan kengkwan ramai enghurung kita lagi. memang trick lama tapi elemnt baru yang lebih merbahaya.

    ReplyDelete
  25. Ini lagi bahaya, mereka sekarang dah upgrade lagi dasyat, lepas jual barang, mereka tanya credit card redeem points dan suruh kita redeem barang sebanyak point yang hkita ada. Boleh dia kata satu point redeem sama satu ringgit harga barang dia. bayangkan saya tengok dia tunjuk resit orang lain yang beli sampai RM31,000 guna credit card kerana menyangka di atengah redeem point. Sedangkan Credit card resit tunjuk full credit amount. Mereka semua melayu siap bawak anak bini dan kengkwan ramai enghurung kita lagi. memang trick lama tapi elemnt baru yang lebih merbahaya.

    ReplyDelete
  26. Sy baru terkena semlm n dh terbyar booking rm100..mcm mn sy nak dpat kn duit tu blk yer..bantuan plsssss...

    ReplyDelete
  27. Saya dh kene 3 bln... Die kate 3 bulan dpt blk .. Dh lh x amik pon brg die

    ReplyDelete
  28. Sape tahu die ade bukak cawangan lgi x kt Pahang.. Dekat kuantan parade dh x de dh..

    ReplyDelete
  29. baru terkena kat pxr wakaf tapai tdi..sy x puas ati dan frst tu die usik duit dlm akaun kte trus,help me to get back my money..0176974586..call scpt mngkin..

    ReplyDelete
  30. saya baru terkena jugak.. nak buat macm mane nie? saya dah bayar duit tu.. ada siapa boleh nagi cadangan tak mcm mane nak dapatkan balik duit tu.. sekarang diorang masih ad dekat area KBRANGmall.. dan dah bukak kedai berhampiran ECO kuala berang berhampiran SMK tengku ampuan intan.. sape2 yang baca tolong berhati2 dgn mereka ye.. tolong saya nak selesaikan masalah ni.. mcm mane nak dpt kan duit tu balik?? aishahzain mcm mane? dah dpt kew duit balik?

    ReplyDelete
  31. tu lah... teruja sangat.... laib jali pasti kan scam ke tactics apa depa guna... sekian

    ReplyDelete
  32. jgn kita perlekehkan org yg ditipu,, nnti bala dtg kt kita.. bru nk sentap . sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Takde orang minta untuk ditipu. Minta kad atm nak check statement layak buat loan atau tidak, terus lesap semua duit. Siap try 2-3 kali untuk make sure duit semua dah sapu bersih kononnya try sekali lagi line tak kuat la apa la padahal nak check ada duit lagi tak. <-- House Point Sdn Bhd tesco peringgit melaka

      Delete
    2. House Point ni mmg byk menipu tapi bila report polis apa pun diorang tak ambil tindakan. Adakan penipu ni bukan satu jenayah? Diorang ni pandai target warga emas yang tak aware tentang taktik2 menipu mereka ni. Apa je mangsa2 ni mampu buat? Bila report tribunal..perlu sampaikan borang 1 ke tangan House Point guna Pos Daftar dan wajib bawa bersama Kad Akuan Terima ke Tribunal sewaktu sesi pendengaran. Company penipu ni dah tau dah semua pos daftar adalah kes Tribunal so mmg diorang takkan accept pos daftar tu..akhirnya yg menjadi mangsa tak ada cara lain lagi utk buat tuntutan dan terselamatlah House Point ni di dunia dan dengan gembira nya mereka terus2an menipu orang lain lagi dan lagi dan lagi

      Delete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Mntk tlg kwn2 dlm ni tlg bg sy info kalau nmpk dorang kat mana2..msg sy 0183709016..sy dorang jnji nk bg cek mggu lps.. Call byk kali last2 kena block xboleh call lg.. Tlg ye kwn2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tesco ampang
      mak sy hampir terkena..

      Delete
    2. @razhad boleh tlg snap kan gamba dorang x? sbb dorang team lain2..ramai dorang ni...dpt gamba tlg anta kt no sy

      Delete
    3. sekarang di sunway carnival mall..mak saya tertipu semlm

      Delete
    4. Salam..sy pun terkena jgk kat sunway carnival mall tu 2hb lepas..niat nk g mkn ja kt chiken rice shop tp depa tarik tgn soh dengaq dlu..kata 2mnit ja tp alih2 berjam2 dok kt situ..dah tu siap mintak kita blnja depa lg kot atas..dah setel ke?dapat duit balik x?sy pun tgh usaha ni fight mintak duit balik tp mcm2 alasan depa bg..dok putaq belit fakta..mintak saudara/saudari wasap sy(0139417021)..bleh sama2 fight kat tribunal..

      Delete
    5. Cik.. Bole wassap sy x 0194369411. Sbb sy pn rasa dh terkena..

      Delete
    6. Sy pun kena tipu juga pada 29/1/17 di pantai timur pasir mas kelantan...sampai sekarang masih belum dapat lagi duit.. Report kpd kpdnkk jitra dah dibuat. Kpdnkk jitra siasat syarikat uniquekitz home dah lama tutup.. Rm7688 sy bayar cash kat diorang. Diorang kata sebagai cagaran.. Memang sakit hatilah dgn diorang ni.. Boleh digelar penyangak perompak ni diorang

      Delete
  35. Skrg dkt aeon alma pun ada...dua lelaki muka pecah..dua pompuan muka pecah...saja lyn sbb nmpk desperate sgt..lakonan pun nmpk xreal..lyn smpi part nk ambik kad bagai..nmpk dh bau2 penipuan..last2 sory xberminat...nk jual brg jual jela xyh nk belit pelik2 bagai ..nasib baik xckp bnyk.. kang dpt kaki ke muka br tau..

    ReplyDelete
  36. Hati2 la sume yg mai aeon alma tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg ni depa ada lagi tak. Sbb mak saya kena tipu dah minggu lepas. Kalau ada saya nak g serag la kalau boleh. Sakit jgk hati ni. 1000 lbh duit mak saya lesap

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. sekarang depa ni kat sunway carnival mall lower ground floor dekat rasamas.mak sy pon dah kena ni

      Delete
    4. Salam..sy pun terkena jgk kat sunway carnival mall tu 2hb lepas..niat nk g mkn ja kt chiken rice shop tp depa tarik tgn soh dengaq dlu..kata 2mnit ja tp alih2 berjam2 dok kt situ..dah tu siap mintak kita blnja depa lg kot atas..dah setel ke?dapat duit balik x?sy pun tgh usaha ni fight mintak duit balik tp mcm2 alasan depa bg..dok putaq belit fakta..mintak saudara/saudari wasap sy(0139417021)..bleh sama2 fight kat tribunal..

      Delete
    5. Jom..sy pon terkena di sunway carnival mall seberang jaya 5/5/17. Rm3889 hangus lesap..sy dan suami berturut mintak..mcm2 alasan

      Delete
  37. Dlu style mai umh..gores dan menang bagai..tp tkt kena tibai dgn org kg skrg ni upgrade sket sewa booth d shopping complex plak..huhu..cuma nk komen sket kt depa ni.. lau nk cari pkerja tu carila rupa yg comel sket..bru nmpk meyakinkn sket..ni pi cari muka pecah mulut bau petai...hahaha

    ReplyDelete
  38. salam.. skrg mereke berada ni tesco ampang.. hati2 la.. aritu mak sy hampir terkena nasid bek mak sy xpandai guna kad bnk sgt,so dye byar booking sbb nak bawa sy.sy trgerak hati search kat google last nmpk sbji mak sy dpt voucer tu.

    ReplyDelete
  39. adakah mrk masih menggunakan nama syarikat yg sama atau yg beza?

    ReplyDelete
  40. Sekarang diorg dkt jusco alma..sy dh trkena..ada sapa2 tau mcm mn sy nk dptkn duit sy smula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy bru terkena smlm dekat jusco alma..RM3889 utk home teater pastu free dapur zigma dgn vacuum sanji..rasa nk nak nangis tgk duit kna deduct dri akaun..mcm mna nk dptkan duit semula...?

      Delete
    2. baru je bayar sekarang guna kredit kad 9.3.2017 aeon jusco alma..yang dijanjikan dpt 2 produk percuma microwave oven rm3888,eco hydro filtration vacuum cleaner rm3580 tetapi dengan syarat kena beli produk dya..so decide amik drinking water purifier rm3899-voucher rm10..kena potong dri credit card cimb rm3889..Depa kata nk apply hong leong dlm tempoh 2 mggu utk 0% payment..sekarang barang yg dah dapat water purifier n microwave oven..vacuum duk habaq lg 2 mggu baru hantaq n kad hongleong smpai dlm 2 minggu..report dah buat 10.3.2017 0039am.yang takut depa aply credit card hong leong n guna nama kita ja nie..so kena bayar 2 payment kredit card pulak..dh call cimb utk block credit card cimb suruh house point cancel transaction..klu x cancel,xdpt la duit 2..so esk decide ugut utk cancelkan..klu x cancel transaction,report tribunal pengguna pulak..

      Delete
    3. Masih berkeliaran House Point ni ya..hmmm
      Saya dah 3 kali ke Mahkamah Tribunal..tak dapat proceed apa2 sebab pihak HousePoint sengaja tidak mahu menerima Pos Daftar yang saya hantar. Dah sampai tahap fedup dengan Proses Tribunal TUntutan Pengguna yg memberi peluang untuk Penipu mengelak daripada didakwa. Pihak KPDNKK nak tunggu berapa lama lagi untuk ambil tindakan terhadap House Point ni? Dah ramai jadi mangsa dan akhirnya Syarikat itu masih bebas berniaga dgn cara kotor.

      Delete
    4. Hi En Hilmi...sy pn terkena d jj Alma 11/3/2017...
      Blh whatsapp atau contact sy x utk ketahui langkah selanjutnya yg blh diambil..0195170513

      Delete
    5. En hilmi bole x wassap 0194369411 @ col 0195235489.. Sbb sy xtahu mcm mna nak dptkn blk duet tu.. Tolong ye cik

      Delete
  41. ya Allah terkena kah aku.sama ja cte nya.mcmana ni bole dpt balik ka tidak duit.ada x yg dpt bil kena bayar sedangkan brg dah cancel.

    ReplyDelete
  42. saya akan pergi ke jusco alma tu jumaat depan untk tuntut semula wang saya..jumaat 31march jam 10pgi..dah deal dengan aeon manager utk turut serta masa tuntutan tu..kalau sesiapa ada nk join utk tuntutan wang masing2 jom la kita p ramai2..kot2 ada rezeki bole dpt balik duit tu.bole contact saya jgk jurianijafari89@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat balik x duit tu?

      Delete
    2. Pnh ni dulu..org kelantan..bkn nk burukkn sesapr..supaya cerita ni lebih kelakar dan sensasi je..dia bg kita voucer,lps tu ckp kena dtg ofis kt Cheras..kita pun gores la,sbb dorank ni beriyer bebenar..n of coz,sy menang lah kan..n of coz dia kena inform boss dia..ni yg kelakrar,tiber lak bila sy xkp xnk sebab dan2 kena lak byr ape tah bagai,boss cina dia dan2 kol n nak vkp dgn sy..sy jwb la ,helo..yer boss apehal..
      Ko bygkan org dielak kelantan pekat,buat2 pelat cina mcm dlm drama...bodoh nk mampos aku ckp dlm hati manusia2 ni..so aku keras jugak lah ckp xmau..mula dorank nk marah2 la,aku buat xport je..blah..

      Delete
    3. Kalu dia dielek kedah,pun aku tulis dia org utara or kedah..kalu dia.slang nogori aku tulis dia org nogori..xde isu rasis..jgn nk terasa terpaling sgt..

      Delete
  43. terkini 27 Mac 2017.. sekarang dah Kat tesco alma.. Mmg nak kena Bambu budak2 melayu yg jd salesman tu. Boleh serbu depa di tesco alma bg sesiapa Yg dah trkena. Nama syarikat skrg My Hope Home Equipment sdn bhd bertempat di alor setar kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKARANG DI SUNWAY CARNIVAL MALL. MAK SY TERKENA SEMLM

      Delete
  44. Pls help me utk dptkn duit semula.. Sy dh terkena

    ReplyDelete
  45. Mak sy bru trkena d GIANT BAYAN BARU PNG. Tlg update sy mcma nak dpatkn balik duit mak sy RM4ribu. No sy 0175001230. Nk ambik balik duit tue plz!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy smp sekarang xdpt balik duit tu..RM3889 dah sebuln lebih..tkna dekat jusco alma..kebanyakkan org melayu yg kna tipu..kesian sgt,sy nk guna duit tu utk smbut baby pertama..xp depa ambik habis..sedih sgt xtau ckap la..buat report pon dah..xp xdak function pon..

      Delete
    2. SEKARANG DI SUNWAY CARNIVAL MALL SEBERANG JAYA LOWER GROUND FLOOR DEKAT RASAMAS. MAK SY PON DAH TERTIPU RM3878. HARI NI NAK BUAT REPOT

      Delete
  46. Spe2 twu x diorg broperasi dmna skrg....sy trkna rm6k...duit tu nk pkai untk kwin...sy nk blik duut tu...tlg bg info pliss

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang di sunway carnival mall lower ground dekat rasamas

      Delete
  47. Assalamualaikum, sama-samalah kita, dalam beringat-ingat pun kita masih terkena. Saya rasa tiba masanya kita bergerak secara kolektif dan bekerjasama. Saya mohon tuan blog mengizinkan kita mengunakan blog untuk menyalurkan maklumat pergerakan kumpulan penipu ini.
    Pohon sahabat-sahabat sekelian update pergerakkan mereka, contohnya tempat mereka berada sekarang dan selepas ini apa perlu kita lakukan. Saya telah melaporkan kepada KPDNKK pada hari Rabu lepas,12 April 2017 dan telah mendapat feedback yang baik dari pegawai terlibat. Saya berharap jika kita bertindak secara kolektif ianya akan lebih berkesan. Permulaan ini kita perlu tahu di mana mereka berada. Pohon update.

    ReplyDelete
  48. Budak-budak House Point Sdn Bhd sekarang menipu kat mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada di sunway carnival mall seberang jaya

      Delete
  49. Sy setuju dgn tuan. Sy pn tlh laporkn pada tribunal sbrg perai dan Insya'allah 26 April ni buat pendengaran. Buat masa skrg, pihak house point tidak terima post berdaftar sy.

    ReplyDelete
  50. Saya juga terkena dekat mydin p.buntar..skrg mereka masih ada di sana..macam mn nk dpt kn duit balik..tlg saya..0179292607

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat repot polis dan kpdnkk dulu.sekarang depa kat sunway carnival mall lower ground floor dekat rasamas

      Delete
  51. Saya juga terkena dekat mydin p.buntar..skrg mereka masih ada di sana..macam mn nk dpt kn duit balik..tlg saya..0179292607

    ReplyDelete
  52. Saya juga pernah kena dgn geng berbaju hitam ni.sampai skrg xdpt duit saya balik.

    ReplyDelete
  53. https://www.facebook.com/shah.pawi ni salah sorg staff house point sendirian berhad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh kongsi phone number shah pawi x..?

      Delete
    2. Sy ada gamba dan ic mereka yg tipu sy.. Rm7688 sy byr kat diorang. Sy nak buh gamba diorang dlm ni x reti la pula.. Klu blh buh dlm ni mungkin diorang org yg sama ke.. Kita sama sama share pic diorang

      Delete
    3. Nama syarikat diorang guna uniquekitz home equipment di jitra kedah...

      Delete
    4. Meq, ada no fon tak. bak nak kontek

      Delete
  54. 0174219327 ni no house point. Xtau masih guna no ni lg ka x. Last saya kol masa bln 1 klu tak silap. Diaorg janji nk bg kad hong leong lps 2 mggu beli brg tp sampai skrg xda pa2. Duit dh lesap. Brg xdpt penuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya...ada antara mereka masih guna no ni(0174219327)....blh sy tahu nama mamat yg guna ni..?xpala nama tipu pn...just nk tahu nama...TQ

      Delete
    2. Nama dia shah pawi. Dia pnya fb mcm dkt ats tu.klu buka dia pnya fb bleh tgk ramai lg staff house point. Mn tau ada yg kenal & bleh ambil tindakan segera dkt diaorg ni. Tkut ramai lg yg jadi mangsa.

      Delete
  55. Ada sapa2 tau ofis syarikat ni kat mana, yang beroperasi dan yang tak beroperasi un tak apa.House point, my hope hope home, grand junior, sama je. Kalau ada yanglainlag pun ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mna nk hubungi tuan..?blh tingal no phone x..?

      Delete
    2. unknown april29 ada no fon tuan

      Delete
    3. unknown 019-2113401

      Delete
  56. saya pun dah terkena pada 28/04/2017..ditesco extra seberang jaya.
    Alamat yg ada kat resit
    my hope home equipment sdn bhd
    no 160 jalan bsg 4 bandar stargate
    lebuhraaya sultanah bahiyah alor setar
    phone office 04-7712302
    handphone budak sales tu.. 018-4674836(syam)/018-3674836(hana)

    sapa2 terserempak geng2 ni terdiri dari 3 lelaki dan 2 perempuan sorang mengandung dan bawak kanak2 berusia 3 tahun,,please alert..sama2 kita banteras penipu macam ni.supaya xdak org tertipu lagi..X TAKUTTT DOSA KERR...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sy kena tdi..4pmpuan..2lelaki..bwa budak sorg..umo 3 or 4tahun..ank bos katanya

      Delete
    2. Yg sy kena tdi..4pmpuan..2lelaki..bwa budak sorg..umo 3 or 4tahun..ank bos katanya

      Delete
  57. Skrg diorg kt tesco sg petani utara..tghari tdi baru tkena..nsib baik rm100.booking..yg heran..msa dlm booth diorg..sy xleh nk call keluar lnsung..line sy jdi jem..lps2 kuar dri booth diorg..line ok pulak..diorg pujuk mcm2..tp last..sy decide booking ja..xpa lah..xralat sgt..tp sedih la jgk..rm100 sy meniaga 10botol jus..sedih sgt2..sy anggap bkn rzeki sy..kot Allah nk hapuskan dosa2 sy kot..tp mmg skrg diorg ada kt tesvo sg petani utara..tesco lama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa guna nama syarikat apa?

      Delete
    2. Home point..jebon sungguh..xleh tdo tau..rsa ralat sgt..rm100 tu mmg la xbesar mana...tp ssh jgk nk dpt..ingt sng2 ke org nk bgi free2...huhuhu...cara dia tarik..bg tisu free

      Delete
    3. Siap suruh blnja air lgi..rm10..klu nk kongsi2 citer..boleh hubungi 0195991670

      Delete
    4. Siap suruh blnja air lgi..rm10..klu nk kongsi2 citer..boleh hubungi 0195991670

      Delete
    5. Home point..jebon sungguh..xleh tdo tau..rsa ralat sgt..rm100 tu mmg la xbesar mana...tp ssh jgk nk dpt..ingt sng2 ke org nk bgi free2...huhuhu...cara dia tarik..bg tisu free

      Delete
  58. House point sdn bhd kot, alamat perlis? Atau My Hope Home, Alor Star.

    ReplyDelete
  59. Mereka skrg di Tesco Sungai Petani...tesco lama..

    ReplyDelete
  60. Ada yg dh dpt duit blk tak untuk tahun 2017 ni. Sbb sy bc diorg tak terima post daftar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmna dpt duit balik?
      Sekarang depa ada di amanjaya mall sg petani

      Delete
  61. isteri saya baru terkena semalam... dengan tawaran 'to good to be true' membuatkan saya google dan jumpa blog ni... jalan cerita yang berlaku semalam sama seperti yang saya baca semua di sini termasuk la ada yang membawa kanak-kanak supaya kita tak merasa curiga... Semalam berlaku di NSK 2 Rawang... ada info mcmana nak dptkan balik RM3889.00 tersebut? Saya bercadang nak ke sana semula pagi ini untuk pulangkan barang2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan report ja kat PPIM,cepat sikit.Kalau trace kedai, ofis semua tak wujud. Modus oerandi bertukar sikit sebab diorang takut kena serbu.

      Delete
    2. Mcm mana ya tuan? da dapat balik duitnya?

      Delete
  62. Saya baru baca blog ni. Smlm baru terkena kot. Aduh! Dlm kelam kabut beli brg nak blk dah, kena tahan samalah ckpnya. Dpt free microvawe oven dan air purifier. Tp kena beli brg dulu. Kebetulan nak pakai drinking water purifier. Ambik yg tu. Kena byr rm3889. Ckp xde duit diorg suruh apply instalment. Ansuran rm50 sbln. Bayaran pertama after 3 bln. Diorg minta kad kredit x boleh swipe. Tanya kad lain utk cagaran permohonan ansuran dr bank. Sy beriya2 tanya diorg mcm confident konon aprrove..
    Swipe rm2729. Sbb baki ada byk tu je. Tp dah kelam kabut nak balik, dia bg bwk balik drinking water purifier dgn microwave oven yg air purifier konon ambik lpas kad dr bank approve. Seminggu bg tempoh kononnya. Sy mmg rasa cuak tu yg cari info dr internet. Sah duit burn x dpt blk sbb byr guna kad debit. Habis duit nak raya. Kena di TF Batu Gajah Perak smlm 17/6/17.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2hari lepas bonda saya pun kena cam ni.. jln cerita yg sama cuma barangan jer berbeza... tapi ni company uniquekitz home.. kena kat tf teluk intan.. duit road tax habis leboh kj diorg.. rm2200 sebagai cagaran.. dia akan pulangkan dlm ms terdekat katanya.... klu x dpt jugak duit tuh..apa tindakan yg sewajarnya kita lakukan??

      Delete
    2. Blh sy tau..nama syarikat tersebut? di TF batu gajah,perak..sy terkena di TF botani.

      Delete
    3. Blh sy tau..nama syarikat tersebut? di TF batu gajah,perak..sy terkena di TF botani.

      Delete
  63. Sy kena sblm raya. Alhamdullilah lps raya dpt duit blk dah. Rm3889.
    Sy kejar penipu2 tu hari2,call bank skali. Hari2 sy pergi jumpa diorg. Gertak byk skit. Baru diorg takut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk gertak tu ssh skit... Sbb depa pn kental jgak.. Blh share step2nya x..? Ada report police atau badan2 tertentu.?

      Delete
    2. Blh bg nombor telefon? Sy pun terkena

      Delete
  64. Sy dan mak mertua kena sblm raya 3.6.2017 di tf botani..syarikat golden junior,bayaran yg dh dibuat..RM3889 tu katanya akan dipulangkan setelah bank approve utk installment.janji 2 3 minggu bank akan call..sampai hari ni bank tak call..

    ReplyDelete
  65. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  66. Salam, blh bg nombor telefon awak? Sy pun terkena

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk kna kt mna ya...?mungkin awk share skit cerita...
      dan bg no phone awk...kita pakat bantu yg mna blh..?

      Delete
    2. Nombor telepon saya 0182664195 (erma)

      Delete
  67. Saya pom rase yang saya ditipu, hati saya tergerak untuk search nama Uniquekitz Home Equipment, dan jumpa blog ni , ternyata saya sudah ditipu ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak tolong macam mana nak buat aduan di kpdnkk ?

      Delete
    2. Adakah selepas membuat aduan di kpdnkk , mereka memberi maklum balas ?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  68. 27 Nov 2017 Saya jumpa grup ni kat Giant Nilai.

    ReplyDelete
  69. Ye, betul. Mereka ada di Giant Nilai. Nama salesman Hasrulshahpawi bin Husin. No yang dia guna still (0174219327) Company sekarang yang dia guna Champion Star Enterprise. Bila buat payment, ditransfer ke Match Boutique. Saya dah buat aduan ke pdnkk dan dapat buka fail tuntutan di tribunal pengguna. Harap sangat dapat balik duitnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong saya macam nak buat saya baru terkena dekat pasific megamall prai. Saya terkena sampai rm1620 dia org kata 2 atau 3 bagi balik duit tu... Tapi sampai sekarang pun tak da...

      Delete
  70. sekarang dekat Mydin Mall Bukit Mertajam..dekat dgn ktm bukit tengah ny..esok nk p balik..rm300 utk buat kad..ktanya lge 2 migggu bru dpt siap..then mk bkak store outlet dekat tesco extra sbrng jya lot 3 pada 25.6 ny..esok nk p check btoi ka x..

    ReplyDelete
  71. Skrg kt Sabah pun da ada.sy t'kena..lesap rm3k dr akaun cimb.stkt ni bt bt report polis.sbl ni dorg janji nk refund duit & konon dh refund dgn cek,masuk ke akaun sy tp sampai hr ni sy cek xde lg duit refund.nk guna duit tu utk urusan beli rumah..call byk kali ppuan yg dok bg promo tu x b'jwb.org2 dia pn dh xde kt tmpt bt promosi..sy harap dpt smla la duit tu.

    ReplyDelete
  72. Saya bru kna ptg tdi kt Tesco Alma Bkt Mertajam. Nk bgi pewangi kereta percuma then suruh tulis alamat bagai ... sma mcm entry 1 ... konon saya dpt vr RM100 dn dpt percuma 2 brg bernilai lbih 6k saya bertuah sbb peserta kelima dn sambutan 5 thun sya. mereka House point. Utk vr RM100 diberi pilihan utk bli 1 brg bernilai RM3665.06 dn saya membayar melalui debit kad cimb 1K dari debit kad maybank 1K dan cash RM1665.06 db bila bca smua entry kt ats saya rasa tertipu. Walaupn mereka berjanji akn msuk kn kembali wang tersebut dlm tempoh 2 hingga 4 minggu bila dpt kad kredit dri maybank utk bayaran bulanan...mohon pndpt apa yg perlu saya buat, tunggu wang masuk atau buat lapuran polis. Mereka jgk kata brg belian tu diberi urj kegunaan 3 bulan klu x puas hati boleh pulangkn balik dn x perlu bayar. Mohon pndapat tuan puan yg sudah melalui peristiwa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa dah jadi ngn kes ni skrg? lepas 3 bulan barang boleh pulang ke? duit masuk balik tak?

      Delete
  73. Saya pun baru terkena Isnin kelmarin dekat pasific megamall macam mana nak buat... Saya terkena rm1620 budak pompuan tu nama bella

    ReplyDelete
  74. saya pon kena benda yang sama dekat tesco extra sg dua penang pada 29/10/18. dah buat report polis dan buat report kpdnkk tribunal. sekarang ni dalam proses nak hantar akuan penerima borang tribunal ni kt syarikat diorg smart relevant enterprise sg petani. hope ada penerima. amount kena rm2899. huhuhu. bijak diorg ni..cm mna la saya boleh tertipu. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. email me patricknathan78@gmail.com. saya pun tertipu ..dah buat laporan polis

      Delete
  75. Diaorang ada di Terengganu 2 3 hari ni.. Mydin Kuala Ibai, KT

    ReplyDelete
  76. Dia org kt melaka tapi dah terlambat sebab ibu saya dah terkena, lesap duit nk pegi umrah 14k dan barang mereka still ad kt rumah, frust sgt2 sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah buat laporan polis tak...nama orang tu Acik kan?

      Delete

bereh bohh! wi a komen se..