klik?

Thursday, August 9, 2012

Home » AMG Italy, Roset Germany, KITZ!#@% bahagian 2

AMG Italy, Roset Germany, KITZ!#@% bahagian 2

hahaha... disbabkan aku dah kene tipu.. aku dah nekad aku dop akan biarkan duit aku macm dibawa angin..

aku search dalam tenet isi online aduan KPDNKK seterunya cari alamat KPDNKK Johorbahru pasal sok aku nak gi sana ngn istri aku.. aku dah nekad sesambil tu aku aku try cari blog atau web yang kes macam aku.. kalau korang tak percaya try bukak laman blog kat bawah nin satu-satu.

http://www.complain.com.my/showthread.php/18-STAR-LIFE-LIVING-TRADING-SELLING-ELECTRICAL-items-IN-GIANT-PUCHONG-(KIOSK)-cheat

rasa macam nak pijak2 je muka sorang2.. tidur pon dop lena.. menyumpah kanan-kiri terpaksa tunda tarik nak balik semata-mata setel masalah ni... terkejut jgk bila aku baca ramai yang tak buat ape2 n redha je bukan sikit ada yang kena sampai RM7k, paling tinggi RM 9K. tapi yang pasti sapa yang buat tribunal konfem dapat balik duit pasal dorang tk mau masuk court.

     6 Ogos 2012   sampai kat tribunal tuntutan pekerja kat situ dah sengih pasal mmg dh bese org mgadu pasal tu lepas aku isi borang tuntutan terus dia talifon Owner syrikat n dia janji nak call aku nak setel luar, 
masa aku tgh isi borng tuntutan tu datang sepasang suami isteri mengadu benda yang sama di tempat yang sama modus operandi yang sama cuma dia kena 3 hari yang lepas dan dorng kene lebih RM5K.
petang tu dia kate nak talifon aku nak setel sebelum tu dia tanya belit2 aku bengang aku cakap je promoter cakap keliru aku mintak tuko barng pada ari yang sama dia tak bagi tu je.. takpela dia kate bagi name n ic nak buat cek nak bayar cek sampai besok dalam petang tapi kne hantar barang dia nsib baik aku tak sentuh barang dia cuma yang set periuk yang harga RM3288 tu macam taik je dhla dalam kotak biskut pahtu cap king star yang sememangnya bila aku search dalam tenet mmg takde barg tu hahaha..
malam tu bagi mengelakkan aku ditipu kali kedua(bimbng kalu cek tu cek kosong) aku buat satu surat Penyerahan dan penerimaan barang dan chek.

pada 7 ogos 2012 selasa kul 12tghari peter manager dia talifon aku suh gi amik cek. aku gi ngn ibu, jiran istri aku. nasib baik dia kenal ramai org are tu takde la takut sangat.. sampai kat sana dia tgh mengigit sorg lagi mangsa..sorg makcik ngn ank dia nasib baiklah Ibu bagi sign kat dia suh blah. dorang suh aku duduk, yang layan aku mase tu budak promoter dia yang tak tahu ape.. aku tye ade cop tak? dia kate takde dah hilang.. byangkan org meniaga takde cop syarikat. aku suh dia pnggil supervisor dia.. aku kuarkan surat penyerahan muka dia dah lain dah.. aku suh sain tulis no ic untuk kepastian aku mtk ic dia n amik gambar, mula2 dia marah tapi aku bagi ic aku suh dia buat benda sama.. lepas borang dah sain, barang dah return aku trus g wat report polis bimbang kene cek tendang. siap kene sound ngn Insp. kat situ pasal ape boleh tertipu hahaha.. g bank CIMB kat jalan Dedak masuk lam mesin deposit.

hari ni 9 Ogos 2012 aku gi chek baki Alhamdulillah duit aku selamat kembali ke akaun aku...
so sebagai pengajaran aku dan family aku untuk terus berhati-hati, dan masa bersama istri yang Allah panjangkan untuk berpuasa bersama.. semalam balik tgok nurwafa Alhamdulillah masih kenal lagi...hahah

kalu korang rasa ciri-ciri dibawah ni ada masa korang beli barang percayalah korang mmg kene tipu dah.. hati-hati nehh.
 
·  Pamphlet barang tiada jenama, keratan surat khabar tidak ditunjukkan jenama dan syarikat. Serta borang untuk buat kad debit kelihatan lusuh.

Harga dan bayaran bulanan yang ditulis oleh promoter diatas kertas pamphlet mengelirukan. Harga ansuran lebih rendah daripada bayar cash.

Lakonan buat-buat terkejut semasa pelanggan dapat voucher lain daripada yang lain dan menyatakan kemungkinan salah cetak serta talifon bos mengatakan kita antara 10 orang yang bertuah( kepada semua pelanggan yang ditipu)

Meminta kat Atm untuk menyemak nilai yang perlu dibayar tetapi di transfer terus ke akaun pemunya.

Tandatangan resit pembelian setelah duit ditransfer terlebih dahulu sebelum barang-barang di tunjukkan dan diberikan kepada pelanggan.

Jenama pada banting, barang yang di promote, barang yang dijual dan warranty berlainan dan tidak di cop syarikat. Serta tiada bukti warranty seumur hidup @ 4 tahun

Telah mendapat satu lagi voucher RM 1000 di dalam kotak Air purifier apabila dibuka oleh promoter tetapi tidak dibenarkan membuka kotak lain, didalam kotak yang lain tidak diletakkan voucher dan meminta untuk membeli satu lagi produk berharga 3k keatas.

Barangan percuma yang diberikan mestilah mengikut 4 syarat iaitu, barang tersebut tidak boleh dijual, kena promote kat saudara mara,kena pakai voucher hari ini juga dan amik gambar sebagai bukti pemenang bertuah. Tapi bila call balik masa rase macam tertipu, promoter suruh jual barang tersebut untuk cover balik duit, tak cakap ape2 pasal promote, tak kisah pasal kena amik gambar buat bukti, Cuma kena guna voucher je yang paling diwar-warkan untuk beli barang harga RM3288.

Setelah sedar ditipu, saya meminta duit dipulangkan dan barang diberikan kembali pada masa yang sama tetapi tidak dilayan

Senarai barang-barang jualan tiada dalam laman web sedangkan promoter mengatakan barangan tersebut dari jenama yang terkenal.

Jenama cookware set 23 pcs dari jenama AMC king star tiada dalam senarai barang di laman web.

nila barangan yang dijual dan harga yang dibayar adalah tidak munasabah.

Mendapat info daripada Tribunal pengguna mengenai aduan sindiket tersebut

Telah menemui seorang lagi mangsa yang terjadi kes yang sama di tempat yang sama tapi jumlah yang lebih besar di tribunal pengguna johor bahru dan terkena taktik yang sama.

Apabila membuat semakan tentang produk yang di jual di internet terdapat beberapa laman web yang menyatakan penipuan yang berlaku sama seperti kes yang berlaku pada saya dan modus operandi yang sama serta bertukar jenama dan telah berlaku pada tahun 2008 hingga sekarang.

252 comments:

  1. Ini adalah satu satu sindiket besar-besaran. Mereka menggunakan budak-budak muda sebagai sales promoter. Taktik yang digunakan sangat lah kotor. Modus operandi mereka ialah mencari mangsa warga berumur, suri rumah, menggunakan voucher bernilai untuk mengumpan pembeli yang kononnya pemangsa adalah 'pembeli bertuah' kerana mendapat voucher percuma.

    Harga barangan mereka adalah berlipat kali ganda. Contohnya 'Air purifier Kenzo' dijual dengan harga RM3080, padahal harga di pasaran untuk produk yang berjenama dan lebih berkualiti adalah kurang dari RM1000.

    Sekarang ini mereka beroperasi di Carrefour Kota Kemuning menggunakan produk jenama Kenzo, di atas nama syarikat Kitzware(M) Sdn Bhd.

    Mereka beroperasi dalam masa yang singkat dan berpindah dari satu hypermarket ke hypermarket yang lain. Nama syarikat yang mereka gunakan juga akan bertukar-tukar untuk sukar di kesan. Jenama produk juga bertukar-tukar, contohnya Kenzo, Arezzo, Aowa, yang kononnya barang impot. Jika ia barangan impot, mereka harus ada lesen perniagaan yang sah & tertera di tempat promosi, berserta nama syarikat edaran yang sah (distributorship), dan sekurang-kurang sales promoter atau supervisor mengedarkan business card yang tertera segala maklumat untuk pengetahuan pengguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun ada kena juga dekat mydin meru ipoh,saya beli 3288 dapat induction cooker,microwave dgn penapis air,..tapi bila saya baca semua ini baru saya tahu saya ditipu tapi nasib la saya dapat juga barang cuma saya anggap yang 1 brg 1k...ok la skit kan...xlah sakit gati sangat..

      Delete
    2. harga tu mmg btul klau awk tgk coway 1 bln rm 100 x 60 buln =6000 ribu taw sy dh tgk smua jenis kt pasaran..produk tu mmg baik hak kekal bkn sewa beli

      Delete
    3. semua yg prcye dgn website mmg lah ase kn tipu sbb dlm website smua nye xbetul...jd knl kualiti brg gn dlu bru ckp brg tu baik ke xbaik...

      Delete
  2. Replies
    1. arinie dpt gn dpur kenzo best lah...xsngka kn sy dpt msk n panggang ikan ats dpur...xrugi pn sy beli dpur tu ...sbb sy dh g tgk kt kdai lain mmg mhl..hnya gn periuk khas utk dia dpur tu jea..xpi kenzo punye smua periuk bley gn...xmembazir electrik..so klau nk taw cuba dlu bru taw...kenzo terbaikkkkkk......

      Delete
  3. Saya nak minta tolong kepada sesiapa yg boleh membantu saya....saya baru je terkena kes tipu camni gak 2hari lepas depan mydin nusajaya....nama produk kenzo tp yg edarkan dr amg italy...tak lena tidur saya dibuatnya bila tahu terkena tipu....hrp sgt sesiapa yg boleh membantu, tolong saya settlekan kes ni....boleh hubungi saya melalui email
    shalyn211@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya cadangkan supaya ke
      Kementerian Perdagangan Dalam Negeri,
      Koperasi dan Kepenggunaan,
      Aras 17 & 17A, Menara Ansar
      Jalan Trus,
      80000 Johor Bharu,
      JOHOR DARUL TAKZIM.
      PEJABAT AM : 07-2272828, 07-2272811

      jangan takut dan sila lampirkan bukti2 kupon dan hadiah.
      pihak pengguna akan menghubungi terus kepada syarikat
      apabila pihak syarikat telefon bagitahu yang anda telah ditipu dengan
      penerangan yang mengelirukan.

      Delete
    2. Hello, saya baru beli barangan kenzo ni kat carrefour seberang jaya. sudah bayar RM3288 utk induction cooker + oven. Tapi lepas tgk semua komen di atas baru tahu dah kena tipu. Jgn sekali percaya kat orang yg mulut manis tu..tapi karang menyesal..macam mana boleh dapat balik duit yg dah bayar? nama sykt tu smart life home equipment (m) sdn bhd.

      Delete
    3. sedara jeff lapor jer kat pengguna.. lapor tuntutan atas nama kompeny yang duit di transfer atas sebab menipu dan mengelirukan.

      Delete
    4. en jeff u punya kes sama dengan i la...tapi apa boleh buat duit sudah dibayar tapi kira ok la saya masih dapat brg..kalau tak dapat brg mau nya mengamok saya ni..tapi ok juga pasal saya guna brg tu sudah 3 tahun tapi masih ok sampai sekarang..

      Delete
  4. Bro,bleh bg no fon x? aku bru trkena mlm td..dlm 5k lbih..cmna nk dptkn blik duit 2 n mahu pulangkan brg?

    ReplyDelete
  5. Bro.duit 5k dah dapat k blum kalau dah dapt macamana cara nya kawan pun terkena juga.

    ReplyDelete
  6. Bro.duit 5k dah dapat k blum kalau dah dapt macamana cara nya kawan pun terkena juga.

    ReplyDelete
  7. Bro.duit 5k dah dapat k blum kalau dah dapt macamana cara nya kawan pun terkena juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepada saudara ahmad hafiz dan zulhilmi.. biasanya dorang kalau boleh tak nak perkara ni masuk mahkamah so cari alamt Kementerian Perdagangan Dalam Negeri tempat korang serta bagi semua yg berkaitn jual beli termasuk resit,voucher, barang2 belian. buat report kt pengguna terus

      Delete
    2. saya pun terkena juga semalam tapi macam mana kita nak tahu harga barang2 tu yang sebenar?

      Delete
  8. Tak sangka benda ni dah lama..skrg mereka berada di sekitar Manjung,Perak. Mungkin ramai yg terkena

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde mknenye...org niaga mmg mcm tu...klau ase untg ambik jea klau ase xuntg jgn ambik...semua produk sme..ade yg mhal ade yg murah xpi tgk kualiti lah...org yg terkena tu smua perlu benda tu sbb tu dieorg beli...

      Delete
  9. Baru terkena semalam. Diorg ni ada di Mydin Meru Ipoh. Beli air purifier harga RM3,088 dapat diskaun RM1,000 dan hadiah percuma microwave oven. Bertuah sgt rasanya walaupun ada rasa curiga. Dia kata byr bulan2. Start julai baru byr tapi kena maintain RM2,088 jumlah byran tu dlm akaun selama 2 - 4 mingggu untuk approve instalment. Pastu tanpa rasa curiga kita pun bagi kad ATM terus je dia buat auto debit & aku ni tak terfikir pun. Hari ni semak akaun mmg dah lesap duit tu ke akaun diorg. Penipu!!! Ini bukan installment. Aku terus buat aduan di e-tribunal. Tawakal je lah dpt balik ke tak, janji aku tak biarkan perkara ni begitu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. contact sy ainain10@gmail.com

      Delete
    2. sory2 ainain10@rocketmail.com....pm sy cepat ye..mmg nak kne dme ni

      Delete
    3. lain kali fham btul2 ape yg dia ckp...xpi best brg kenzo

      Delete
  10. Siapa yg terkene jom pakat ramai2 buat aduan. Kalau senyap lagi lah mereka ni naik mua. Dah la ramai anak bangsa melayu kita yang jadi barua / juru2 tipu nye ni. Sedihh...sebab nak cari duit sanggup menipu bangsa sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun terkena kat mydin meru ipoh.sy dpt ic salegirl tu..sy nk wat report mcmna kt perak nie..

      Delete
    2. mx tlg sentiasa update blog ni ye...sy pun kne tipu kt mydin meru ipoh..sudah g tribunal

      Delete
    3. Sya nk wat report ktne nie..kna kat mydin gpeng

      Delete
    4. pn chenta try search kementrian dalam negeri tempat pn dulu kemudian pergi dekat urusan tribunal pengguna insya mereka akan tolong sebaik mungkin

      Delete
    5. Sy semalam hampir terkena kat pacific alor setar kedah..voucher rm1000 konon!puiiii..buang msa ja dgar diorg dok menipu selama sejam!time dia tgh potpet menipu sempat lg aku google kat fon..tgk2 mmg betul penipu!angkat kaki blah terus lah..̮♡hϱ♡hϱ♡hϱ♡̮

      Delete
  11. ada sahabat yang hubungi saya mengatakan yang pihak syarikat ada buat rundingan setelah pihak tribunal hubungi syarikat mereka tetapi pihak syarikat mahu membayar separuh sahaja hasil penipuan mereka.. diminta sahabat jagan mudah terpedaya dan beralah sebab mereka kalau boleh mahu selesaikan diluar mahkamah.. oleh itu minta sahabat bertegas untuk menuntut kesemua duit yang telah ditipu..

    ReplyDelete
  12. jika kita terkena jangan la kita berasa malu, Mungkin Allah mahu menguji kita disamping membantu sahabat yg pernah menjadi mangsa dan mengelakkan daripada menjadi mangsa.. seperti kes saya selepas istri memaklumkan kepada sahabat bagaimana duit dikembalikan barulah isteri sedar yang di sekolah istri bukan mangsa pertama sudah ramai sahabat yang terkena cuma buntu akan tindakan seterusnya... semoga perkongsian ini membantu sahabat-sahabat

    ReplyDelete
  13. Assalam. Sya terkena.. sya nak pulangkan barang. Dia xnak. Tp dia jnji akan bg cek, pastu bru pulangkan barang balik.. ada idea.. depa kata 1 hgga 2 mggu jga nak dpt keluar cek, btul ka,? Kalau sya pulangkan barang terus. Dan tggu cek selepas 1 mggi, adakah safe bg saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. contact saya ainain10@rocketmail.com

      Delete
    2. jgn pulangkan barang lagi...1-2 mgu tu tipu helah saje

      Delete
    3. buat pn. nurhayati sila pastikan check dapat baru barang hantar nak lebih kepastian buat surat macam saya surat penerimaan dan penyerahan.
      dorang keluar check saya dalam masa 3 hari saja.. bertegas mahukan check atau jawab di tribunal.. selesai

      Delete
    4. kdg2 awk jea pikir dieorg menipu try dlu...bnda nie bley setle lah...jgn buruk kn produk lain klau awk xguna lagi...klau ikut org smua tipu sbb mnusia nie mmg ske ckp lebih so nk setle bnda nie senang jea...

      Delete
  14. alamak... saya baru je terkena ni..sebijik macam yang diceritakan.. macam mana??
    saya tinggal kat kelantan, kena kat pasar raya kat kubang kerian... saya dah bayar 2k... tolong bantu saya macam mana nak tuntut balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap siti aminah membaca bahagian satu dan dua post blog saya ni saya sertakan jalan penyelesaian dan saya dapat balik duit saya dan kes selesai.. jika ada masalah boleh contack kat fb saya

      Delete
    2. saya cuba selesaikan hari ni.. harap2 dapat balik duit..

      Delete
  15. skrg ni diorang buat promosi kt taiping central mall..brand kenzo.

    ReplyDelete
  16. sy pun kena dkt 2k. hampa betul ! mcm mana nk dpt duit balik ye ? kalau buat aduan tribunal bape kena bayar ? sy buat bayaran ansuran bln2 tp dorg dah caj kad atm sy, dorg ckp nnt duit dpt balik. betul ke ? risau betul la.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya dorang pembohong... semua dorang cakap tak betul.. barang tiruan semua.. mohon cik/pn ayu buat laporan tribunal.. barang jangan guna.. pihak tribunal akan tolong hingga proses masuk mahkamah jangan risau kita betul... pastikan semua bukti ada, resit, pamplet,kat gores...

      Delete
    2. yanga awk slh tabsir ttg tu...klau nk wt proses mmg kn tngu tmpt 2-4 minggu n tunggu surt dri bank...sy wt byr bln2 bley pn...sy isi borng bank n dlm 1 buln sy dpt kt crdit public bank...duit sy dpt blik melalui cek...

      Delete
  17. kalau vaucer tu x de cam mana.. saya ada resit & pamplet je..
    saya dah lapor kat tribunal

    ReplyDelete
  18. Pn yanga sy pun xda voucher, cuma ada resit dgn customer copy yg dorg caj kad atm je. cukup bukti ke nk buat laporan ? aduhh masa tu dah x blh pk, xcited ingatkan bertuah la sgt ! rupanya drama dorg je.

    Siti Aminah dah lapor ke, so awk punya kes mcm mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah lapor.. baru hantar borang kat penipu tu... tengah tunggu borang AR (akuan terima)...

      Delete
    2. Siti Aminah hrp2 dpt balik duit tu kan. awk kena bape hb ? sy kena 13 April, klau kita wat laporan ade tempoh ke x ye ? nk g wat laporan ari selasa nie, skrg mmg xda masa sbb kje.
      takut lama2 dorg dah x layan.

      Delete
    3. Siti Aminah hrp2 dpt balik duit tu kan. awk kena bape hb ? sy kena 13 April, klau kita wat laporan ade tempoh ke x ye ? nk g wat laporan ari selasa nie, skrg mmg xda masa sbb kje.
      takut lama2 dorg dah x layan.

      Delete
    4. ayu yahya..saya kena 14 april.. x tau pulak ada tempoh ke tak.. rasanya blh buat lagi.. ayu cuba buka laman web tribunal baca maklumat kat sana..

      Delete
    5. jangan risau siti aminah dan ayu yahya, kita boleh buat laporan bila-bila masa tapi sebaiknya secepat yang mungkin, proses tak lama. dorang akan meminta isi borang, kemudian ke bahagian periksa syarikat bagi mendapat kan detail tertuduh dan mereka akan hubungi syarikat terus. pihak syarikat penipu akan menghubungi anda secepat mungkin dan akan bertanya sebab tidak puas hati( bagitahu bahawa anda tertipu dengan barangan dan keliru dengan penjelasan yang diberikan serta mendapati tektik tesebut banyak yang buat aduan di pengguna dan mahu wang dikembalikan) pastikan anda tidak menggunakan barang tersebut

      Delete
    6. Yanga, kebanyakan sy tgk blog2 yg kes mcmnie pas dorg g wat repot, syarikat penipu tu call suruh kita isi borang cancel dulu. mmg kita kena isi ke ?
      Lg 1, barang2 kite bagi blk sblum dorg refund duit kita blk atau slepas refund ? Sy nie jenis gabra skit, takut dorg ckp berbelit2 nnt kang tertipu lg.

      Delete
    7. ayu yahya jangan gabra.. macam saya dulu saya tak jumpa satu pun blog yang bagi tahu cara nak dapatkan duit tu balik saya nekad gi buat tuntutan Alhamdulillah petang tu jgk dorang telefon saya n belit saya tapi saya betegas atau dorang jawab sendri kat mahkamah, dorang tak mahu setel dimahkamah n akan try selesai luar mahkamah.. so bagitahu kat dorang kes tidak akan ditarik selagi duit tak dipulangkan.. tegas itu penting jika takut bagi suami @ adik lelaki yang gertak dorang.. ataupun minta pendapat tribunal

      Delete
    8. Thanks 4 ur info ! :)
      smlm dah g repot, ajak akak teman. g dlm kul 2.30ptg pas org kat pej. tu terangkan mcmane nak wat, dia suruh isi borang. time nk tulis aduan tu alahai lmbt sikit la psl nak karang ayat tu kan.. kalau tau awal2 karang dr umah. hahaha ;P
      tp kan dlm aduan tu sy slh tulis amount la sepatutnya rm1852.80, sy tulis rm1850.80
      nak cpt sgt sampai slh tulis, balik umah baca semula bru prasan.. mcmne ye En. Yanga ?
      x terbatal ke permohonan sy tu ? ~,~

      Delete
    9. Thanks 4 ur info ! :)
      smlm dah g repot, ajak akak teman. g dlm kul 2.30ptg pas org kat pej. tu terangkan mcmane nak wat, dia suruh isi borang. time nk tulis aduan tu alahai lmbt sikit la psl nak karang ayat tu kan.. kalau tau awal2 karang dr umah. hahaha ;P
      tp kan dlm aduan tu sy slh tulis amount la sepatutnya rm1852.80, sy tulis rm1850.80
      nak cpt sgt sampai slh tulis, balik umah baca semula bru prasan.. mcmne ye En. Yanga ?
      x terbatal ke permohonan sy tu ? ~,~

      Delete
    10. mohon ayu yahya talifon tribunal, ada tak sertakan skali dengan bukti pembelian, pamplet, resit, kupon,warantty dn blog aduan mcm yg saya buat

      Delete
    11. Ada.. resit, customer copy yg dorg swap dr kad ATM & semua bukti yg sy ada semua dorg dah photostat. cuma sy slh tulis kerugian dlm ruang aduan tu je..
      x jadi mslh ke ? borang pun dah pos kt penentang.

      Delete
    12. Ayu Yahya dan Siti Aminah, macammane kes awak? dah dapat balik duit awk?

      Delete
  19. Klu wat laporan tribunal kompem kta mnang ke...ambk masa bape lama untk settle sume kes ni...

    ReplyDelete
  20. seorang sahabat yang penah mengadu pada saya pada 25 februari 2013 lepas hampir 6k juga.. setelah mengikuti langkah yang saya tunjuk langkah2..http://yangasuffian.blogspot.com/2012/08/amg-italy-roset-germany-kitz-bahagian-1.html dan http://yangasuffian.blogspot.com/2012/08/amg-italy-roset-germany-kitz-bahagian-2.html beliau telah mendapat kembali duit beliau dimana pihak tertuduh telah memberi check pada malam sebelum ke mahkamah, pihak mahkamak akan membuka semula kes sekiranya check yang diberikan check tendang.

    saya harap sahabat yang terkena jangan ragu-ragu untuk membuat aduan ke tribunal kerana kebenaran tetap dipihak kita. buat report di tribunal pengguna mereka akan tolong kita.. jika ada masalah boleh pm di facebook saya "yanga yusniza"

    ReplyDelete
  21. hari selasa ni naik mahkamah tribunal...siti aisyah da contek...chenta nora pun dah...

    ReplyDelete
  22. ainain10@rocketmail.com...kontek saye..buat masa ni dorg x call lagi..sy dpt 5 barang..
    dapur halogen
    vacuum
    penapis air
    microwave
    periuk cap ayam tu..
    periuk tu sy guna try masak air,pas tu simpan balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat saudari ainain saya tak tahu bagaimana nak kontek saudari.. tapi buat makluman salah seorang sahabat saya dapat check pada malam sebelum ke mahkamah.. kalau dorang tak kontek gak dorang akan setel mahkamah.. hak kita perlu diadili...

      Delete
  23. Kalau da sebulan mcmana pulak ye. Barang mmg xguna. Baru terpikir nak google sbb br nk guna barang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rasa tak jadi masalah yang penting kita buat report pengguna, bagitahu yang kita tidak berpuashati dengan iklan, kualiti barang dan cara duit kita diambildi tribunal insyaAllah dorang akan tolong siti norli

      Delete
  24. kontek saya ainain10@rocketmail.com
    en.yanga bole pm no fon
    sy dah pegi mahkamag tp dorg x dtg
    nak buat surat serah dan terima tp x jelas..
    mx tlg en.yanga emel kt sy

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa tindakan tribunal jika dorang tak datang tangguh sampai bila??
      kalu luhat sepintas lalu mmg kabur try klik kat surat tu baru jelas...
      apa-apa pon bleh pm kat fb saya ye..

      Delete
    2. Ok dh klik
      bayar kpada 2 tlis name spe ye sb tgk en.yanga bt line htam 2 pnjang sgt..

      Delete
    3. haha sori ye.. sebenarnya 2 nama je yang terlibat, saya dan supervisor dorang pasal tu siap amik gambar ic dia takut dia tipu.. kat bawah tu siap dorang tulis "sekiranya check sudah selesai (nama saya) akan cancel kes tribunal" haha..

      Delete
    4. aku bru kne mlm ni kt giant. nk tdo pun xleh. 6k dah melayang. sakit hati aku ni. bsok aku pgi memang nk mintak blik duit aku. ape nk jadi aku dah xpeduli. memang nk mampos diorg ni. org kg aku pun dh ada yg terkena. tq sume sbb bgi info.

      Delete
  25. Xboleh clik la en yanga

    ReplyDelete
  26. En yanga mhkamah bg award mx mereka jelaskan wang sy jika tidak,penguatkuasa tribunal pula akn jlankan tgas..en yanga tgk msg di fb..

    ReplyDelete
  27. Saya dah kena tipu dengan beli 2 barang 5.4k dan free water filter & microwave, macam mana nak mintak balik duit saya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cri alamat kpdn terdekat, report dekat pengguna, pastikan brg jgn guna buat laporan atas nama kompeny yg duit ditransfer..

      Delete
  28. saya also kena tipu dekat Gaint Shah Alam , tertapi mereka sudah tukar name as Valerio sdn bhd dengan jual ITAREZZO products, tak tahu macam mana..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn risau en.rashin.. report atas nama kompeny yg duitdiransfer.. nnti tribunal cri kompeny berkenaan.. jgn lupa est report

      Delete
  29. aiya, baru kena during lunch time daket Shah Alam sec13 buy 1 free 1, sudah bayar credit card 1 tahun installment. sekarng regret dan think mascam mana to claim back.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap umai luangkan masa bc komen sahabat yg terkena, buat report sbb ttipu, brg tiruan,modus operandi sama, keliru dgn penerangan, jenama tiada dlm internet... Tegas tntut duit..

      Delete
    2. Report tribunal.. jgn tggu lama

      Delete
  30. Report g tribunal..en yanga boleh emel sy fon number
    Ainain10@rocketmail.com

    ReplyDelete
  31. alamak...kes tipu ker nie...sekg diorang kat aeon big ampang....dah terjebak semalam bayar deposit ...nasib baik rm 50 ajee...daripda rugi 3+++,,name comp diorg uniquekitz home equipment sdn bhd add no 7 jalan masjid 06000 jitra kedah (943325-a) pone 04-9177982...bile google lagi memang ada yg komplen..haiyoo bahaya lah cam nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sy kene tipu tu company ni lh...alamat same....skrg ni diorg beroperasi kat kuantan parade ngn name lain branch kdai die....mula2 msk pintu utama kuantan parade...sebelah kanan...tepi kedai jual emas.

      Delete
    2. haha..saya pon dah bg deposit 50 untuk booking sebab takde duit lg nak amik..mula2 koyak kupon dapat percuma dapur halogen+air purifier (terkejut la konon siap tanya abg mimpi apa semalam?)..disebabkan xde duit lagi(nasib baik xde duit) nak amik terpaksa la booking dulu..kalau dah mcm ni kes nya...cancel je la..

      Delete
    3. terkena kat tesco stargate alor setar..

      Delete
  32. Saya terkena juga. Saya dah report di tribunal dan pada malam yang sama org dr syarikat tu call tanya nama saya, beli RM berapa dan beli di mana. Lepas tu dia kata tunggu orang yang in charge akan call dalam 10 minit lagi.Saya pon tunggu la...xde pulak yang call lps tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayah saya pun da terkena..sekarang dorang da ada kat kota kinabalu sabah..ayah saya terkena kat GIANT KOLOMBONG,SABAH..nama produk KENZO..swap dari debit card RM1500..saya sgt geram dan rasa nak hempuk jer kepala dorang sorang-sorang..sanggup dorang tipu ayah saya..mentang2 saya xde time tu..memang dorang sasarkan orang yg tua dan yg senang terpedaya..kecewa,marah dan geram dgn sifat sesetengah manusia skrg ni..duit titik peluh senang2 jer nak ambik..

      Delete
    2. sy nak tnya ni sy pun dah kna tpi dah bayar deposit rm 300 nsib juga la dlm kad tidak cukup kridit kalu tidak abis dah duit aku...mcmna ni mo trus bayar ccm ka tida..huhu

      Delete
  33. aku dah terkena mlm ni. bsok aku nk pegi n trus ambush je kedai 2. sakit hati aku ni. tdo pun xlena ni. memang nk mampos diorg ni. melayu n melayu pun snggup nk buat mcm ni. ko tunggulh bsok kenzo

    ReplyDelete
  34. Ada x sape2 yg kna kt mydin meru.sy kna kt sana

    ReplyDelete
  35. syukur aku dah dpt blik duit aku. klu xnk tnggu lame2 n dah geram sgt pi terjah je kedai 2. aku terkena kt giant pilah. sape2 yg terkena kt tmpt yg sama insyALLAH aku boleh tlg. ape2 leh email kt aku mdnorothman@gmail.com.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syabas en.mdnor.. dorang tak kate apa ke masa gi serbu tu

      Delete
  36. mula2 diorg nk bgi 2 hingga 4 minggu tpi sy nk aritu jgk. sy ckp klu xnk bgi arini sy akn trus report kt tribunal. die ajk sy jmpe n pulangkn brg dan trus byar. die tanye knp xnk brg 2 sy jwab brg ni tpu xde cop sume n sume ckp cmpny ni penipu. die ckp sume blog ni pesaing yg nk lawan brg die. sy mlas nk layan sgt. sy amik duit n bgi blik brg die. bos die pun ade skli. lpas 2 sy bgitau guard giant pasal hal ni. tdi die cl bsok die suh sy dtg mngment giant tuk wat report sbb nk usir cmpny 2 sbb dah ramai yg kne tpu n ade kes bgaduh sbb hal ni.

    ReplyDelete
  37. teruk bertekak aritu n at last dia nk pulangkan duit saya melalui cek. Setakat ni diorg belum call sy lg tentang cek dah siap ke belum. Nak tanya kalau failkan kes di tribunal berapa kosnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat saya buat mmg takde dikenakan kos.. buat je report kat tribunal bia dorang rasa kuasa kita sebagai pengguna.

      Delete
    2. sebenarnya dah pergi tribunal n pihak tribunal dah call syarikat tu..dia kate akan bagi cek untuk pulangkan duit, tapi dah hampir 2 minggu macam2 alasan diberi..kalau esok xdapat juga cek, saya nekad untuk failkan kes kat tribunal

      Delete
  38. sy kna 8.3.13 di mydin meru tp skrg dorg dh xda kt situ ,sy jmp kt uo grntown mall.,g hr ni tgk da xda kt situ..ada npak dorg kt mana2 area ipoh x?gram tul!!ainain10@rocketmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak buat report kat tribunal, dakwa atas syarikat yang kat resit tu yang dorang transfer duit kita... report je jgn tunggu lama

      Delete
    2. encik anonymous,skrg diorang beroperasi di eco rm2 di teluk intan

      Delete
  39. mintak cash je. gertak je diorg xnk cek sbb kite bgi die cash.

    ReplyDelete
    Replies
    1. en madnor bagi cash ke aritu?? macam saya dia suruh transfer duit melauli akaun..

      Delete
  40. alamakk..baru terkena semalam di ecorm2 teluk intan..sebijik mcm crite di atas..macmana nih..dah rase nak deman..hampir 6k dah melayang..tolonglah sy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon buat report tribunal secepat mungkin.. tribunal akan tolong hingga kes mahkamah... kalau dorang nak setel luar mintak semua atau bertegas jumpa kat mahkamah jangan takut.

      Delete
    2. Huhu....saya pun baru mnggu lepas tekena tp rm200 dan diaorg bg mesin pengurut..nsb baik x byr penuh sprti yg dminta...kesian bdk2 muda yg keje kat tmpt tu...ntah tau ke tidak yg diaorg tu dh kena main ngan taukey diaorg...rasa mcm dh syak dari awal tp teruja sgt dan nasib baik jumpa blog ni..skurang2 dpt kongsi dgn kwn2 lain...

      Delete
  41. yer pi report or mintak blik duit 2 segera

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah en. mdnor, mungkin dengan perempuan diorang x takot. diorang mula2 kata cek dah siap tapi bos diorang pula xde...so kene tunggu 5 hari lps tu...pos cek dah 2 hari x sampai2 lagi..bila minta tracking no. kurier tu diorang x bagi :(

      Delete
  42. as salam..semalam 15.5.2013 di Kuantan Parade, saya pun terkena.. tapi disebabkan masa dah suntuk dekat pukul 10pm, mereka suruh saya bayar deposit rm50, duit resit rm20 dan datang semula hari ini untk setel borang2 berkaitan (photostate ic, kad bank). Saya dapat free induction cooker dan air purifier dan disuruh beli vacuum cleaner rm3080 untuk tebus voucher rm100. ontheway balik ujan lebat gler so saya stop tepi benteng dan google..alamakkk.. syukur kerugian tak banyak. adakah saya perlu atau tidak report ke tribunal.t.kasih.

    ReplyDelete
  43. Skrg kt megoplex ipoh

    ReplyDelete
  44. salam, saya pun baru terkena kelmarin.jumlah hampir 5k.tapi 3 barang sy dh guna...penapis air,penapis udara dan vacum.sy jadi berminat sbb ada org pro aqwa dtg buat demo vacum harga rm7800..jd bila kenzo ni jual 1848 vacum jd terpedaya jugak.macam mn ye..bole ke sy dapat separuh harga untuk 3 brg yg dh guna tu.yg lg 2 belum guna..sy nk pulang.sy nk charge dia tipu apa ya.sy baru lps tepon, dia ckp ada syarikat guna nm syarikat dia untuk tipu orang.sy cakap nk tgk laporan polis tu.lps tu dia ckp confrim dapat blk cek tu.mcm mn sy nk push spy byr cek sy

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkara ni boleh setel.. tapi kene pergi buat report di KPDNK di tribunal jgk.. kalu tak dorang makin berleluasa. buat report atas nama duit syarikat yang duit kita transfer tu... tolong report

      Delete
    2. Pada yg da guna brg xpe jgn risau..pg tribunal fail kes pas 2 tgu naik mhkamah,dorg xkan dtg..ms 2 mx hakim bt award ckp nk dt cash dan tuntut nk byr cr instalment bln2 mcn yg djanjikan..emel ainain10@rocketmail.com

      Delete
  45. alamakkkkkkkkkkk

    saya dah terkena dah.....mcm mana proses utk dptkan blk duit kita... kalo byar pake kad credit dpt blk ke? brg yg kita dpt kena pulang blk spertimana yg kita dpt dgn kotak2? semasa bdk sale tu dtg umah smlm... dia buka kotak oven n wat2 pasang brg tersebut sambil tu dia suruh isteri i cari buku manual guna oven... tetiba isteri i terjumpa voucher RM1000.. terus budak tu kata mcm mana, tak pernah ada lah tu lah n terus telipon... ntah kpd sape dia kol....mcm2 blah blah blah dia kata....ishhhhh i dah kena tipu.........
    so kwn2 tlgggggggggg mereka dah operasiGiant UMALL pulai utama skudai....mcm mana nak kes ke tribunal....
    tlng bantu i..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong buat report di tribunal secepat mungkin.. dakwa atas penipuan barang tiruan dan penjelasan yang mengelirukan serta kualiti yang meragukan. report atas nama syrikat yang duit ditransfer.. pihak tribunal akan tolong hingga proses mahkamah.... klau dorang tpn nak deal ckap je bayar duit saya sepenuhnya.. ataupon cara senang macam saudara mdnor bawak member serang tempat dorang menjual..

      Delete
  46. 10q yanga atas info...
    bgmana lak kalau kotak brg yg dah dibuka oleh ejennya boleh di pulang balik tak? atau mcm mana caranya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi saya tak menjadi masalah.. dalam report tu tulis secara terperinci kejadian berlaku kemudian baru nyatakan kemuskilan dan dapati terdapat unsur penipuan.

      Delete
  47. mcm mana lak yg dia kata ada warnty 3 thn n water filter akan di servis setiap 1 setahun n hanya bayar utk penapis yg di ganti...
    mcm2 lah....adui pening ni.. belum bagi tahu org rumah..... risau lagi.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pasti jika en. nath menerima kes seperti saya percayalah anda telah ditipu sebaik tindakan buat report tribunal secepat mungkin

      Delete
  48. sy pn fara sama mcm en nath..hampeh betul..sy pun kena kat umall pulai utama.so en nath apa yg perlu kita buat skrg.mcm mn nk tepon en nath..bole kita share apa nk buat.sy pulak diansrh tgu cek lg 2 minggu.lps tu dia ckp dia lama lg kat u mall tu.sy pun dpt kupon rm1000 tu.

    ReplyDelete
  49. hi... Pn.Farah...
    saya smlm telah pergi ke umall... budak tu kata dia blm hantar kad warranty kpd sykt nya.....argument yg teruk gak.. namun isteri i yg slow talk...tapi kad yg dia beri tak da cop sykt n tak da no.siri brg tersebut...mcm2 lah yg bdk tu beritahu...i tengah fikir ni apa nak wat... sbb i dah guna filter air je... brg2 lain purifier n penapis air kotaknya i dah buang...maklumah i dok flat, n umah kecik menyemak je kotak2 tu...boleh di pulang blk tanpa kotak... i konfuse gak sbb dlm invoice yg di beri tu mengatakan brg yg di beli tdk boleh pualng blk... i tak pasti lak hall2 gini...
    i leh di hubungi
    nathvnv75@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam yang saya cakapkan.. pn. farah n en.nath kene buat laporan sebab tereng-terangan anda telah ditipu buat report tasa nama syarikat yng di transfer duit. mintak tolong ngn pegawai tribunal.

      Delete
  50. saya dah terkena semalam kat kuantan parade..amount RM1900 (water filter+micr. oven+massager)..

    macamana prosedur nak tuntut balik ye?
    EN. yangi, saya nak copy paste surat penyerahan tu bleh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon lin buat aduan kepada tribunal pengguna dorang akan tolong hingga proses mahkamah.. buat aduan atas sebab penjelasan mengelirukan dan barang tiruan.

      Delete
    2. tq en yanga.. sy dah jumpa budak sales tu, dia mintak jgn report lg dan janji utk pulangkan duit dlm tempoh seminggu dari tarikh beli. tapi skang call pun x jawap.. ari ni baru nk report..ttpm kate dalam tempoh 3 tahun dari tarikh beli sah lg untuk report.. en. yanga dapat cek selepas brape hari ye..

      Delete
  51. en nath ..sy puan fara.....sy email

    ReplyDelete
  52. dah pi tribunal... mereka kol ejen kitzware kot... tapi org opis tu tak col... promoter yg kol... nak pulang blk dia kata brg water filter dah pake tak leh pulang... microve dia wat demo pun kata dah pake.. jadi tak leh pulang...
    pening bila pikir hal ini........

    ReplyDelete
  53. Sy bru terkena td...tp ltak deposit jer 100..sok ingt nk g amik blik duit tu..agak2 apa alasan nk ckap,,tlong suggest ckit.....

    ReplyDelete
  54. Hati smua...sy kena. Kt giant plentong jb

    ReplyDelete
  55. Oh...shit...my mom dh trkena jgk last 3weeks..now bru sy thu dh kne tipu..almost 5k...1.5k byr cash n 3k++ crdit card...mak sy kne kt gaint kuala pilah..esok sy akn pergi tmpat ni balik..nk tuntut semua duit sy n return brg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bang .ayah dan mak saye baru terkena 24.6.2013 ,isnin .so mcm mana nak settlekan benda ni bang ?kalau boleh kita pegi jumpa orang tu sama-2 .email saya .mfaizdaros@gmail.com

      Delete
  56. hati-hati semua....sekarang diorang dah bertapak kt BILLION SERI ISKANDAR yang baru dibuka.....barangan KENZO...syarikat SMART LIFE HOME EQUIPMENT.....bru terkena tadi...mujur bayar deposit 300 jer...tpi still akan claim kt dorg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun dh byar deposit di billion sri iskndar smlm..agk2 bley mnta smula x coz sy br prsan pd resit dh tulis deposit not refundable..

      Delete
    2. sy pun dh byar deposit di billion sri iskndar smlm..agk2 bley mnta smula x coz sy br prsan pd resit dh tulis deposit not refundable..

      Delete
    3. plez paksa diorg pulangkan duit tu.Semalam 14.6.2013 sy pergi ambush,kami minta dia tunjuk sijil SSM n tanda SIRIM pd tiap produk,mereka gagal tunjukkan. Hari ini 15.6.2013 kami dah dapat semula duit.Sy report polis semalam.Hari ni dapat cash RM 1900.Mereka ugut ckp jika apa2 berlaku pd syarikat mereka,mereka salahkan kami.Jgn peduli mereka mmg pandai bercakap tp penakut sebenarnya.Dapatkan hak kita!!!

      Delete
    4. Sy pn terkena jgk kt seri iskandar. Nk tuntut duit deposit esok. Hrp2 dpt lh

      Delete
    5. Alhamdulillah dh dpt duit tu blk td kt seri iskandar. Kalau x dpt mmg nk buat report polis je. Jumper org tu td mcm buat2 x kenal plk. Padhal br semlm dier mengelentong. Siap ambik gmbr semua resit tu utk bukti. Jd siapa2 yg terkena blh mintak deposit blk. Jgn takut.

      Delete
  57. السَّلاَÙ…ُ عَÙ„َÙŠْÙƒُÙ…ْ ÙˆَرَØ­ْÙ…َØ©ُ اللهِ ÙˆَبَرَÙƒَاتُÙ‡ saya ayu kustiani, saya pun baru tertipu juga la, kalau baca komen2 diatas..saya pelajar USM drpd banda aceh, saya beli barang sebesar 1972Rm duit suami saya..sy tinggal dinibong tebal, kemudian beli barang di apollo parit buntar..selalunya sy tak pernah ambil2 voucher ni..tapi macam terhisir pulak sebab adek tu kelakar jg..last2 belilah sy barang krn dpt 2 free, tambah 100rm voucher kena tolak, dan disitulah sya tolak untuk cookware seharga 3199, dia cakap dlm 2week duit sy balik dan dpt Credit card hong leong bank..untuk bank in yg tiap2 bulan tu..suami ada cakap kita ni bukan org malaysia, selalunya tak boleh nak credit apa2 barang..sales tu cakap ini bukan..macam belu rumah or kereta..last2 sampai rumah baru buka web en tengok kes penipuan macam ni..sedih sangat bila tengok wajah anak2 saya, krn *lmost 2k boleh buat biaya hidup 1 bulan..rasa2 macam tersihir..masya allah..ada yg boleh bantu saya..pm sya di ayukustiani@gmail.com or phone number 0164817554...harap2 ada yg boleh bantu saya, dah buntu merasa bersalah..sedih sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon puan ayu dan suami buat report kat tribunal secepat mungkin. sudah ramai sahabat yang mendapatkan khidmat tribunal mendapat kembali duit mereka sepenuhnya. sebab mereka akan cuba selesai diluar mahkamah. cuma orang kita kebanyakan malu untuk membuat aduan. walaupon hanya kene 1000 ringgit tetapi besar bagi kita yang tidak berkemampuan. jika ada pertanyaan boleh hubungi saya di fb yangayusniza

      Delete
  58. Ainain10@rocketmail.com
    alhmdlah sy da dpt cek tp sb periuk da pkai so dorg tolak tp xpe sy terima je 4k 2..tgu lg 3hr bru cek clear..boleh emel sy,nti sy add dlm group watsapp..

    ReplyDelete
  59. Nurul boleh add sy di 0164817554..mohon bantuannya jg..

    ReplyDelete
  60. terbaca dalam bharian.com ade sindiket gores dan menang ditangkap disebabkan menipu pelanggan termasuk dari pelanggan singapore... bila orang singapore komlen baru nak ambik tindakan... aduan bertimbun dari rakyat sndiri taknak dilayan nya

    ReplyDelete
  61. Sy sudah fb encik yanga..dan saya sudah ke kpdnkk..encik kpdnkk tu cakap dia nak bantu jg..hari ni saya nak ke apolo, nak cakap2 baek2 dgn diorang..rasa pelik jg, sebab kami org asing ni, setakat nak pasang internet je, susah..lagi uang dah diambil..konfem rasa tertipu..airmata tak habis lg..saya sorang2 rasa takut pula..kalau mereka taknak bagi terpaksa sy failkan ke indonesia councill, tribunal, dan polis..ini jenayah besar..sy tengok internet mana2 negara ada..tak sangka pula sy jg terkena..

    ReplyDelete
  62. Sy kena 5487 sma dgn madnor tp dpt hnya rm4417 sb priuk 2 da pkai..jd dorg tolak rm1070..

    ReplyDelete
  63. Sy kena 5487 sma dgn madnor tp dpt hnya rm4417 sb priuk 2 da pkai..jd dorg tolak rm1070..

    ReplyDelete
  64. Sy kena 5487 sma dgn madnor tp dpt hnya rm4417 sb priuk 2 da pkai..jd dorg tolak rm1070..

    ReplyDelete
  65. i dah telipon manager kat tampoi andy mok... cina tu cakap putar belit.. last2... dia setuju nak bayar...tapi tak penuh... beli Rm 3000... dpt RM1200 je... dan pulang 1brg... i pulang body massager.. dia tak nak.. jadi i pulang blk air purifier yg mana kotaknya i dah buang...budak promoter tu bodoh... kata cash cek.. kepala otak dia.. sykt tu kat kedah.. mcm mana nak dpt cash cek? dia kantoi.. i lawan n cakap dgn dia ni bukan cash cek... ni cek AC pay only... nasib baik isnin seblm tgh bank in.. pg ni dah clear....kwn2 hati2 jgn sampai terpedaya....

    ReplyDelete
  66. Salam semua.SAYA BERJAYA DAPATKAN SEMULA DUIT!!!!!! Saya br saja dpt bantu kakak sy dapatkan semula duitnya.Kakak sy telah membeli produk KENZO di Billion Seri Iskandar beberapa minggu lalu.Semalam saya telah ke kedai KENZO tersebut, berlakon sbg pembeli n merakamkan semua taktik kotor mereka.Setelah berjaya merakamkan, sy dan ahli keluarga menyerbu kedai tersebut dan meminta mereka pulangkan duit dan sy akan pulangkan produk mereka.Mereka bertegas tidak mahu pulangkan.Sy memaksa mereka menunjukkan sijil SSM dan Tanda SIRIM pada tiap produk elektrik.Mereka gagal berbuat demikian dgn alasan mereka baru beroperasi.Mereka memberi pelbagai alasan.Akhirnya sy bangun n beri kata 2 pada promoter samada pulangkan duit atau sy report polis n pengguna.Sy bangun n ingatkan pd mereka "kita jumpa di COURT"!!!! . Keluar dari Billion,kami terus buat laporan polis,beberapa minit kemudian,promoter menelefon kakak sy n bersetuju memulangkan duit tersebut dlm bentuk cek.Sy tdk bersetuju n meminta duit dlm bentuk cash!!! Hari ini (15 JUN 2013) kami berjaya dptkan semula duit tersebut setelah memulangkan barangan.Promoter meminta kami memadam video dan gambar yg telah kami rakam.Jelas sekali perniagaan mereka tidak sah.Mereka mengugut jika berlaku apa2 pd syarikat,itu berpunca dari kami.Kami tidak takut kerana telah membuat laporan polis.Mereka akan bg beribu alasan utk elakkan kita mendapatkan duit.Mereka tak akan berani sekiranya kita buat laporan pd polis n pengguna. Semoga berjaya semua!!!! Hidup kena berani.Berani kerana benar,takut kerana salah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. kalau ada vid tu bleh masukkan dalam face book..
      begitula cara nak ajar mereka.. siap ugut plak tu

      Delete
    2. Ya betul ckap sdara. yanga.........upload ja video tu ke facebook dan seangkatannya........

      Delete
    3. Salam saudara.....boleh emailkan saya video tu....ni email saya tzar2007@gmail.com.

      Delete
  67. السَّلاَÙ…ُ عَÙ„َÙŠْÙƒُÙ…ْ ÙˆَرَØ­ْÙ…َØ©ُ اللهِ ÙˆَبَرَÙƒَاتُÙ‡ ..الْØ­َÙ…ْدُ للّÙ‡ِ رَبِّ الْعَالَÙ…ِينَ saya pun dah berjaya dapat uang sy kembali..tapi kena ulang alik dekat supermarket tu..sebab org tu janji2..sy pun cakap nak bualaporan ke councill, tribunal, en polis sekali..saya minta tolong jiran utk temankan..terima kasih atas petunjuk dari encik yanga..dan kawan2 disini..skrg saya pun taknak pigi supermarket tu lg..skrg org tu beroperasi di apollo parit buntar perak..jenama dia kenzo, eway..dan nama syarikat smart life..yg paling disayangkan adalah pekerja mereka semua org melayu..tengah belajar lg..:( ..mudah2an mereka cepat disadar kan kalau benda2 ni salah..

    ReplyDelete
  68. saya intan...baru je beli brg td..nasib baik x buka lg brg ...rasa sama kes mcm d atas...mcm mana kalau saya nk dpt balik duit saya...boleh sapa tlg saya..

    ReplyDelete
  69. saya intan...untuk pengetahuan saya dah belanja dkt 5000..
    tu pun atas desakan promoter...dan dia boleh swipe kad saya begitu shja...tlg bg no pejabat tribunal boleh...saya beli brg dkt giant shah alam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon intan segera buat report tribunal pengguna, mohon jagn daftar online lebih baik pergi sendiri lebih cepat setel..
      Ketua Seksyen,
      Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia,
      Pejabat Perdagangan Dalam Negeri,
      Koperasi dan Kepenggunaan,
      Tingkat 17, Menara MRCB,
      Jln Majlis Seksyen 14,
      40622 Shah Alam,
      SELANGOR.
      TEL: 03-5511 8271 / 5511 4929
      FAX: 03-5511 6981

      Delete
  70. sekarang diorang aktif kat kuala krai, kelantan..dekat pasaraya pkt dan juga pantai timur..saya pun dah terbeli penapis air dan microwave oven dgn harga rm1914.50...duit dah tolak dalam akaun, janji dalam 2-4minggu duit dapat balik dan stat installment after 2 bulan...macam mana? boleh tolong saya tak?

    ReplyDelete
  71. Bg video kt sy di emel ainain10@rocketmail.com

    ReplyDelete
  72. jangan takut.. sapa2 yg terkena.. pegi je bawak resit da barang2.. bawak member2 lelaki ramai.. serbu dan minta pulangkan balik duit tu sumer.. boleh dapat cash.. ckp brg yg dijual xda cop sirim dan barang tiruan.. serta promosi dan taktik perniagaan yg menipu.. klu dorang byk citer.. ckp kita akan report ke tribunal dan polis dan sebarkan maklumat ke media.. gerenti dorang takut... aku da kena dan da dpt duit balik.. berani kerana benar

    ReplyDelete
  73. Alhamdulillah...yanga saya dah dpt balik duit saya..tp dia potong 250 s charge bank...sekarang pun d giant dia dah pindah...katanya d seremban..

    ReplyDelete
  74. Salam semua, saya baru ja terkena la waktu balik kampung di kedah 25 Julai 2013......macamana ya nak dapatkan semula duit saya tu sebab saya bertugas di Pahang. Tapi saya dhbuat laporan ke KPDNKK online untuk cawangan Perlis sebab syarikat tu sekarang beroperasi di Perlis atas nama Smart Life Home Equipment, No.15 Jalan Sena Indah 2, Taman Sena Indah, 01000 Kangar, Perlis.

    ReplyDelete
  75. Sy br terkena smlm d kuantan parade,pahang...tipu rm3099...konon koyak n dpt percuma brg lh....lps dh byr ikut kad atm n keluar dr kedai br sedar kene tipu...prgi blk kedai tu tp diorg xnk bg blk duit..ok,blk umah dl...check brg xde cop sirim...warranty pn menipu....dia bg warranty syrkt bkn warranty brg jnma kenzo tu..dh r warranty ade sekeping je utk 3 brg... So ari ni sy g lah check brgn tu kat kdai elektrik...kire mntk tlg uncle kdai tu lah nk th hrga brg...psl warranty dr jenama kenzo spttnye kene ade pd stiap brg n kene ade cop sirim pd brg. Lps tu sy trs buat report polis...srjn yg urus kes sy tu call jurujual tu....n diorg jnji nak byr sml duit tu...lps tu...sy g kat kdai elektrik tu sml tnye n tnjk polis report...diorg kte esok nk bg cek kat sy...tp sy takut klau cek tu cek tendang...mcm mane nk buat surat akuan penyerahan n penerimaan tu? Atau sy kene rakam video?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, so mcmana dh ada feedback? Report saya dlam proses siasatan KPDNKK Cawangan Perlis....So pagi baru nak followup semula. Nama syarikat yang anda beli barangan tu SMART LIFE HOME EQUIPMENT juga ka?

      Delete
    2. Tgh hr kemarin org kdai tu dh bg cek utk byran penuh...tu pn 2,3 kli sy ngn husband g...buat kecoh dpn kdai die ngn ambk gmbr slps tu tpn pusat ofis die kat kedah.. Yg peliknye branch cni name len...pusat ofis die lak name len....tp lbh kurg gk ngn name syarikat yg awk kene tipu tu. Sy pn buat gk surat...supervisor tu siap bising2 lg n mrh2 xpuashati selepas tu suh sy padam gmbr ngn video...rupenye bdk die perasan sy ambk sblm tu...die tkut sy sebar. Ni sy kene tggu 3 hr berkeje lu...sbb sy depositkn cek tu kat bank len...xth lh tu...mntk cek tu bkn cek tendang sudah...risau gk ni...dh r bank cuti raye dh nnti...

      Delete
    3. Syukur....duit sy sbyk RM3099 tlh kembali ke dlm akaun...

      Delete
  76. baru2 ni sendiket ni dah sampai kat perak..bertapak dekat pasaraya aneka bagan serai,perak...tp dah berpindah tp masih di perak..jd berhati-hati....

    ReplyDelete
  77. Saya nak tanya.
    Saya nak buat tuntutan berkaitan penipuan perkhidmatan kepada TTPM.
    Boleh tak saya tuntut amaun lebih dari yang saya kena tipu?

    Saya bayar sebanyak RM210 deposit untuk cetak baju sebanyak 32 helai.
    20 helai baju jualan biasa dan lagi 12 helai baju customer order.
    Saya janji kepada customer baju akan siap dalam masa 3 minggu.
    Tapi saya ditipu.
    Baju tak siap.
    Saya bayar ganti rugi (amaun tambahan yang lain) kepada customer kerana melibatkan reputasi saya kerana mereka akan cakap saya yang menipu dan tak dapat baju mereka pada hari yang dijanjikan.
    Tapi urusan dijalankan secara tunai dan face to face tanpa resit.
    Cuma amaun RM210 tu je dijalankan secara online.

    Boleh tak kalau saya nak tuntut ganti rugi dari penipu sebanyak contoh, RM400?

    ReplyDelete
  78. saya pula baru terkena ptg (7 sept 2013) tadi dekat U-Mall.. terasa macam disihir pon ada. mana logic nk beli periuk+air purifier =RM1852. mula2 dia bg dua kad. saya koyak kad pertama voucher rm50, kad ke dua dapat discount 40%. dapat la periuk cap ayam dgn air purifier . lepas balik rumah nk tengok2 barang semua tanpa chop sirim!
    pastu try googel jenama KENZO, company UNIQUEKITZ HOME EQUIPMENT SDN BHD alamat jitra kedah.

    selepas baca komen2 diatas selepas mgrib sya trus pergi buat report polis. dan mlm tu juga saya
    buat aduan kt e-aduan tribunal. agak2 berapa lama diorg dapat setelkan?

    ReplyDelete
  79. saya pon dh terkena tp nama company lain..tp jalan cerita mmg sama
    saya dh report tribunal dh naik mahkamah tp dorg x dtg
    saya dh dpt pun award tu dr tribunal
    masalahnya skang dh 3 minggu saya pos award tu kt company tu tp dorg senyap jer xde feedback
    kad akuan terima AR tu pun x sampai2 ke rumah saya
    stress jugak bila ingat...
    so ade sesiapa tak kt cni bole tlg camne nk settle masalah saya???
    btw nama company yg pedajal saya tu VINZTON CONCEPT alamat kt jementah, segamat johor
    tp barang yg dijual, taktik yg digunakan mmg sebijik sama
    kwn2 hrp ada yg boleh tlg saya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm ne dgn kes bro? ada apa2 action x?

      Delete
  80. Diorang ade kat tesco mergong alor setqr sekarang..mak sy hampir terkene td..syukur sy sempat check2 internet jumpe page ni

    ReplyDelete
  81. Sekang ni diorang ada kat tesco mergong alor setar...mak sy hampir terkene td

    ReplyDelete
  82. sekarang di Muar. hati2 ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dat terkena tadi di muar..dekat 6k!! promoter lecek kelate nampak mcm baek siap pgil my mom mak lg...mak kepale lutut die...ahhh besok serang!!!!

      Delete
    2. Okay... Sy baru kene semalam.. Letak deposit rm300.. Bagitau kakak.. Die kata tipu jek.. Cube try searc kat google.. Bila sy search.. Sy jumpa blog ni.. Okay sekarang sy tau sy dah kene tipu.. Bgitau abang.. Ajak die p balik kat diorang2 nih.. Tapi esok la.. Agak2nya diorang ni ade lagi x kat situ.. 300 memang xbanyak.. Tapi mcm2 gak la boleh beli.. Kenapa la suka sangat nak menipu.. Munafik betul.. Die sekarang dekat kmall muar..

      Delete
  83. Bapa saya pun kena tipu. Diorg ckap cuma bayar bulanan 140 sebulan selama 2 tahun pastu minta debit card bapa saya. Bapa saya yg tak tahu apa apa bagi diaorg siap swipe 2 kali, satu jumlahnya rm2080 satu lagi rm3299. Saya yang baru balik dari hong kong terkejut bila tgk barang barang tersebut tahu tahu dah ada. Mcmne nak buat aduan dan dapatkan duit kembali, bape saya dah guna water dispenser dan vacuum die. Sekarang diaorg ligat beroperasi dkt pasar borong smart, johor bahru. Pening dibuatnye

    ReplyDelete
  84. Aq bRu ja TerkenA nie..dlm setengah jam lalu, aq dpt free vacuum n microwave oven..aq cma byr rm50 ja td tuk deposit sbb xde dlm akaun 3k, skrg diorg kt CNF hypermarket beaufort sabah..diorg ckp aq org ke 8 bertuah sbb hy da 10 keping ja..nasib baek rm50 ja..bleh tuntut gak ker???

    ReplyDelete
  85. Kenapa mereka masih boleh beroperasi terang-terangan kat pasaraya2 besar sedangkan dah byk aduan dibuat tentang mereka ni. Daripada beberapa org yg berusaha tuntut kembali atas penipuan mereka tu mesti ada beratus org lagi yg cuma berdiam sj reda terima atau rasa malu bila ditipu dan syarikat itu masih mengaut untung besar hingga hari ni.
    Hari ni kedua org tua sy nyaris ditipu oleh mereka ni yg buat promosi di mydin a.setar. Dapat kupon rm1000, beli water purifier rm3000 lebih, hadiah alat urut dan penapis udara yg mereka kata harga rm3000 lebih juga. Dalam kotak semua ada kupon lagi, 2 kupon terima kasih, 1 kupon baucer rm100 dan dpt 2 hadiah percuma lagi microwave dan tak ingat satu lg barang apa, mereka kata harga rm3000 lebih juga. Tapi kena beli lg barang mereka dengan diskaun rm100 untuk dapat hadiah tu. Barang mereka pun paling murah hargga rm3000 lebih.
    Nasib baik org tua sy belum bayar lagi, mereka siap ikut balik sampai rumah dah pasang water purifier tu dan tunjuk demo barang2 lain. Kebetulan sy ada kat sana terus halang org tua sy bayar duit cash kat mereka. Mereka sanggup ikut balik dan pasang sbb org tua sy tak bawa duit dan kata ada cash kat rumah. Sy call kpdnkk masa tu juga tp kebetulan hari ni sabtu office tutup. Mula2 mereka kata tak boleh cancel sbb dah sign resit tp sy berkeras tak mahu, jd mereka suruh call bos mereka. Bila call beritahu nak cancel mula2 bos mereka tu pun cakap tak boleh sebab dah sign resit, tp bila beritahu sy tetap tak mahu bayar dan nak report kpdnkk boleh pula cancel.
    Kegiatan mereka ni sepatutnya dibanteras terus dari beroperasi, bukannya cuma tolong org yg dah terkena sebab terang2 mereka ni penipu. Yg org tua sy nyaris beli td barang letak jenama Eway. Siap kat kotak ada tulis Suruhanjaya Tenaga, boleh lah mereka nak tipu org kononnya barang mereka ni ada certified. Tapi bila pula Suruhanjaya Tenaga bagi certified barang2 elektrik dan elektronik ni, sepatutnya Sirim.

    ReplyDelete
  86. Tuan Yanga, sy pun kena kelmarin . skrg mereka di Tambunan,Sabah. Kitzware(M) sdn.bhd syarikatnya . mohon bntuan tuan. sy ada inbox tuan d facebook.

    ReplyDelete
  87. Giant kuala pilah pun ada syarikat penipu tu. KITZWARE (M)SDN BHD namanye. Bulan September aku tolong kwn aku kena tipu rm1500. Siap nk brtumbuk lagi. Pastu polis datang, ambik statement. Dh kecoh2 baru diaorg janji nk pulangkn duit tu. Yg aku geram promoternya semua anak2 MELAYU, tapi menipu bangsa MELAYU sendiri. Walaupun yg kena tu kwn aku bukanya sedara aku, tapi darah aku, bangsa aku, yg bernama MELAYU..aku tetap takkan biarkan melayu menganiaya melayu. Bangsat betul diaorg ni. Yg kaya tokey dia bangsa cina...puiii jadi barua..tiap minggu mesti ada kes gaduh kt sini melibatkn diaorg. Sebab aku berniaga.kt dlm giant. Kedai pun depan je dgn kedai lakhanat ni. Mintak sape yg ADA sedara kt Kuala pilah ni tolong Sebarkan supaya sedara Mara korang selamat dari penipuan. Lagi satu yg aku muskhil sangat, dh bnyk aduan tp polis Dan KPDNKK kt seremban ni senyap je..apakejadah...ni...???

    ReplyDelete
  88. Sy pun kena jg di NSKkuchai lama, jenama kenzo. dia org ckp klu guna kad kredit 0 interest. Bulanan fix. Tp skrg ni sy byr kad kredit dh termasuk interest. Nk x nk kena byr jg kat bank sbb gn kad krdt. Dh ar RM5k lbh. Sy kena bulan 2 hr tu. Blh ke nk wat report klu kes dh lm mcm ni? Brg still x gn lg, contact saleperson pun dh x dpt, cuma comp blh kol lg. Kalau nk htr blk brg and nk duit blk blh ke? Hrp kwn2 blh tlg n bg idea mcm mn nk buat. Klu ada info blh email kat sy shahrul_geomatic@yahoo.com.

    ReplyDelete
  89. Mohon bantu... mereka berada di Tambunan sabah. Target mereka semua orang tua.. orang tua sendiri kena rm5+++ lesap dalam akaun dalam masa sehari.

    ReplyDelete
  90. Kepada sesiapa yg sudah terkena, saya nasihatkan pergi ke tribunal pengguna buat report.
    sy pon sudah terkena 7 sept13. selepas membuat report di tribunal melalui website (bayar rm5 jer) dan dapat surat naik mahkamah, diorg terus call saya nk bg cek.alhamdulillah dh dapat balik semua duit saya wpon rm1.8k berbanding dgn ramai lg mgsa terkena 6k. duit sya dh bank in pd 8 nov13. sy punya action lmbat.sebab tu smpi 2 bulan baru dpt duit balik hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun kena tipu di Giant...kawan tolong saya macam mana nak settle hal ini

      Delete
  91. Saya pun dah terkena dangan Kitzware (M) Sdn Bhd di Zemart Nilai pada 15 Nov 2013.Bila tau kena tipu esok terus pegi kedai. Bila nak pulangkan barang mereka janji nak bagi cek dalam masa seminggu cek siap. Dah sebulan cek tak siap2...tp asyik postponed dgn mcm2 alasan.Saya dah report KPDNKK n siap dorang ugut2 suh batalkan.tapi cek x bagi jugak.So,baru hari ni g Tribunal Pengguna Seremban.Kat tribunal tadi jumpa ramai mangsa2 penipuan kes yang hampir sama. Sekarang Kitzware berada di Zemart Nilai & Giant Nilai. Makcik2 yang saya jumpa tadi ramai mangsa Sykt NS Pioneer Enterprise yang menipu tilam jade& brg elektrik gak ,skrg berada di sekitar Tesco,bank2 sekitar seremban & Senawang.N.Sembilan. Staff tribunal tadi suh hati2 coz mereka menggunakan minyak calit. Kesian dorang ada yang sampai kena tipu RM100K,Rm80K & RM8k.Dan kebanyakan makcik2 yang dah tua menjadi mangsa & ada yang mengalami masalah mental bila dah ditipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes tilam jade melibatkan jutaan ringgit hairan kenapa pihak berkuasa seolah2 melindungi sindeket ini, mohon sesiapa yang mempunyai kuasa ataupun pengaruh dikalangn pembaca yang dihormati mengetengahkan isu ini.. kesihan mangsa terdiri daripada orang melayu dan warga tua..

      Delete
  92. Alamak,baru terkena..letak deposit rm50..tapi tadi ade bg fotostat ic dan bank card..nasib duit dalam akaun tak cukup.law tak memang dah sweep je sbb guna debit card..mcm mana ye,dia boleh transfer duit dari akaun ke kalau ade fotostat ic dan kad bank to.. mereka di tesco tebrau jb..

    ReplyDelete
  93. Product eway from germany,syarikat uniquekitz home equipment sdn bhd...produk sama gak..cara penipuan pun sama..

    ReplyDelete
  94. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  95. Salam, br 1/2 hour ago dorg ade dekat Fresco Rembau, mmg my parents almost terkene. my mum ni mmg dah lame la teringin nak pkai induction cooker ni. nak dijadikan cerite mmg nampak dorg jual, then mmg die dtg approach my mum. die kate lah, opis die ade dekat kipmart senawang, tp promoter die pn xreti sbut, dok sebut, simart, i macam, ha?? mane satu ni, then bile i tanye, kip mart ke? die kate ye. kat situ dah rase laen mcm, cume belum suspicious sgt la. then die kate, murah je ni kak, 70 ringgit je sebulan for 36 moths. i mcm ok, murahla i must say compare to other well known brand mcm elba ke panasonic ker, tp bile tgk d cooker tu i boleh ckpla, barang die xnmpk pn mcm made of quality stuff. tibe2 die kate, dorg ade buat lucky draw, die akan bg u 1 coupon, then u kene bukak n tgk berape discount u boleh dpt, b4 that die dah tunjukla kate d lowest is 50 n d highest is 300. bayangkanlah bila buka n tgk dpt 1k, mestilah terkejut kan. promoter tu siap call die punye sv nak tanye kenape i bleyh dpt 1k sbb i yg bukak, my mum n my dad dok sebok tgk oven, thn sv die nak ckp dgn i. mula2 tanye ape coupon punye serial #, then die confirmkan la mmg serial # tu wujud, then siap tanye name i n tanye i kenal ke promoter tu. i ckp mmg xla. then i passed bck d phn kat promoter tu, then die 2 org ckp lg la. ble die ltak phn tu die ckpla, akak ni mmg bertuah sbb coupon tu mmg die print 5 aje sempena tahun baru ni, masuk i, i org ke3 yg dpt 4 today. then die ckpla, choose 1 item yg nak beli, my mum mmg trus pointd out dekat cooker tu, then die kate, bli1 item akan dpt another free, so die soh pilih lg 1 item s free gift. i kate la nak water filter, die kate xboleh sbb tu new item. die kate boleh plih lain la, nak vacuum ke, air filter ke or cook set tu kan. my mum nk yg cook set tu. my dad pun dah suspicious gak, sbb die tgk kat kotak tu xde cop sirim, die kate sirim xde, suruhanjaya tenaga ade kalau nak tgk. i dah mcm, biar betul budk ni.then die tanye my mum, nak byr pkai ape, cash ke credit card, thn my mum kate credit card la sbb 0% interest kan, die kate, ok, sbb byr pkai credit card, dpt lg 1 free gift, multicooker or rice cooker, plih mane 1 yg nak, i mmg lg la suspicious, bnyknye nak bg free gift. all n all die kate my mum kene bayr 1.8k la. then die ckp ngan my mum, memandngkan akak dah bertuah mlm ni, y not belanje ktorg mnum air, my mum pn dgn baik hati mmg nak belanje la, sbb die heppi giler kan. die mnta tlg i p beli, i pn nak p bli lah, tp sambil tu menggoogle la sbb mmg dah suspicious giler. bler google, jumpe blog ni, bace yg mne sempat, patah balik, then ckp ngan my mum yg dorg tpu, i kate bace dekat blog, bnyk sgt org dah kne. then die sibukla nak convince yg mengatekan die xtpu. i selak file die, mmg ade bnyk gile different brand, among them yg i ingt was AMG Italy and Kenzo, then i tanyelah, kalau u xtpu, asal u punye file ni mcm tu. die kate tu die punye competitor, kite letak situ sbb nak buat perbandingan. kalau nak buat perbandingan, kenape td u xtunjuk. then i tanye lg, kenape bila i google eway ni xkeluar, die kate dengan i, eway ni anak syarikat coway. i mcm biar betul budak ni, i google juga, mmg xde, serach results sume mengarut. die kate mmg xade, sbb coway br beli, then i ckp dengan die, i'nal company beli another company, xkanla d whole world xtahu, tp kite kat rembau ni boleh tahu. mmg xlogic. i mmg ckp ngan my parents, jgn beli, then suruh balik. cerite panjang2 ni kan, moral of d story die, walaupun kite sebangsa n seagama, walaupn promoter tu muka comel n pakai tudung, kita kene percaye dengan gerak hati kita, semua ni dah ditakdirkan n boleh dijadikan teladan utk mase depan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pape pn, terme kaseh en Yanga sbb startkan topic ni kat blog ni yg berjaye educatekn kitaorg; memberi pengajaran n also utk stand for our ownself tanpa rasa takot pada penyangak2 seantero Malaysia ni =)

      Delete
    2. tula.. saya harap kita semua pakat buka mata n bgitau semua yg kita kenal.. sebab dorang ni seolah-olah dilindungi pihak berkuasa..

      Delete
  96. Salam...aku baru kena malam tadi kat tesco tebrau..sume same tp yg bezanye aku swap kad kredit pastu apply epp...bayar bulan2 selama 18 bulan..pagi ni dh gi buat report kat tribunal,pastu dh buat report kat balai polis..lpas buat report kat balai,org die call tanye nak pasang bile barangnye..aku trus cakap nak pulang balik barang tp die xnk,trus bg kat manager die..ni antara soalan yg die tanye :
    1- kena paksa beli x?
    2- pilih sndr atau staff die pilihkn?

    dan jawapan utk kedua2 soalan ade aku snde yg buat kptsn tanpa ade paksaan.

    camne nak buat ek?adekah aku salah atau mmg xbersalah langsung?

    blh tlg advice? 0137370377

    ReplyDelete
    Replies
    1. der bagi aku ko tak salah.. cara dorang salah.. masaalahnya sekarang barang dorang tu ade waranty tak? barang dorang barang yang berkualiti tak? kita tertipu dengan barang tersebut takde dalam list barang berjenama seperti yng dorang kate tu yang kita tuntut.. kita tertipu

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  97. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  98. Sy pon dh terkena pd 2 mggu yg lps..bayar rm2980 dpt 4 brg tmasuk 3 free..brand kenzo n eway..alhamdulillah dpt blik duit keesokan arinya lps bjumpa dgn manager tmpt promoter tu berada..biasanya mrk xnk kes ni msuk mhkamah..so sy n isteri bg manager tu 2 plhn ja..bg blik duit kmi bg brg@jmpa di mhkmh..syukurla slesai shari ja..tu pn lps kmi btgas..pa pon bnda ni jd pgjrn yg sgt bhrga pd kmi..

    ReplyDelete
  99. Skrang ni depa kt Gerik, Perak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang diorang mcm memaksa org rmai membeli produk mereka dengan menawarkan voucher yang kononnya bertuah dan skrang mereka masih di Gerik, Perak... tlglah sesiapa buat sesuatu agar mereka smua ni diberi pengajaran dan ramai yg x akan tertipu lag... tlglah sye mrayu agar anda semua tlg km kt Gerik ni... depa mmg snang2 ja memperbodohkan km smua...

      Delete
  100. sape2 area ipoh..kontact ako kalo dah kene...reply kat c ni...ako dah begang ngan diorang ni...

    ReplyDelete

bereh bohh! wi a komen se..