klik?

Monday, April 15, 2013

Home » OBLIVIUM 2013..

OBLIVIUM 2013..


assalamualaikum...
semalam.. 14 april 2013 tiket pukul 4.20pm lepas mem'bahang' KFC korea 
ambe gi tengok cite ni ngan istri ambe..

bagi ambela.. cite ni best gok lagi2 ngan lakonan Tom Cruise yang amat mantatap tu haa..n ambe katogorikan muvie ni sebagai muvie pemikir haha.. sukoati ambe laa neh..

bagi yang terasa tak bebaloi nak tgok kat panggung meh ambe cite cikit ea..

Pada Tahun 2017 bumi telah berperang dengan makluk asing dan bumi telah memenangi perang tersebut dengan menggunakan senjata nuklear, atas sebab berikut telah menyebabkan keadaan muka bumi yang tidak dapat dihuni lagi olah manusia dan dipindahkan ke TITAN sebuah tempat baru untuk dihuni.

kisah dia bermula apabila Jack Haper yang sering bermimpi bertemu seorang wanita yang tidak dikenali tetapi merasakan begitu rapat denganya. atas sebab Jack pernah dicuci ingatan bagi melaksannakan misi membersih saki baki makluk asing @pemangsa yang berada di muka bumi sebelum bertolak ke TITAN bersama pasangannya.

seperti biasa Jack akan membuat rondaan dan membaiki TRON (sebuah jentera pemusnah yang di program membunuh saki baki pemangsa) yang telah rosak atau ditembak manakala pasangannya memantau dari atas.

Jack juga dilarang menghampiri kawasan reaction yang akan menyebabkan kebakaran serta-merta hinggal suatu hari ketika bertugas sebuah objek jatuh dari langit dan membuatkan Jack didorong perasaan ingin tahu dan akhirnya pergi ketempat berikut walaupun dihalang sekerasnya oleh ibu pejabat dan mendapati sebuah kapal angkasa manusia yang lama dan terdapat beberapa manusia didalam bekas penyejukan dan salah satu daripadanya wanita yang sering dimimpikan dan dibawa balik ke tempatnya setelah yang lain dimusnahkan oleh TRON tanpa sebarang sebab.

demi menyelamatkan sebuah peti rakaman jack dan wanita tersebut kembali ke tempat terhempas dan ditangkap oleh pemangsa iaitu kaum manusia yang selama ini menjadi mangsa tron.

nak tahu lagi?? kene tgok la boh.. pasal cite ni nak suruh kita pikir kenapa n mengapa.. bes sikit kalu yang kita pikir tu betul ngn ending dia..

jangan lupa tengok ea... hahahaha

No comments:

Post a Comment

bereh bohh! wi a komen se..