klik?

Thursday, January 7, 2010

Home » TINGGI...

TINGGI...

dari kecil aku sukakan tempat yang tinggi, depan umah aku dulu ada sepohon pokok jambu yang tinggi gak la.. tinggi dari umah aku, tiap-tiap ari aku panjat lepas blik sekolah ,bes wo duk atas nun siap aku buat tempat duduk atas nun.. tapi mase aku sekolah menengah ayah aku suruh tebang pasal dahan dia dah kene dinding umah sampai naik ijau dinding umah aku.. buah dia pn byak aritu..

lepas pokok aku kene tebang aku dah start lepak atas bumbung umah aku plak wlupn tak tinggi mane bess woo.. lgi2 time malam lame gak la aku aktif dalam tebiat nak mampus tu, sekali naik, sekali kne marah.. sampilah aku abis sekolah SPM.. aku lpe dah macm mane nak panjat umh aku dulu kecik senang nak masuk lubang skrg dah besar payah skit la haha.. masa aku tengok KLCC yang tinggi tu geram aku nak naik yang atas sekali nak tengok macmne luasnya ciptaan Allah yang maha besar ni, tak dpt naik pon bleh jln2 kat bwah ckup a main air haa, aku dah start pikir dah kilang mane aku nk kije sok nak jln2 pusing KLCC ni.. tau-tau mmber aku ajak kije kat kompeni dia ha jadi supervisor bkan supeman tau, mase tu jaga projek MARC resident sebelah ASCOT hotel ngam2 depan KLCC peh bangga betul aku dapat tengok depan mate hari2.. kul 12 je mesti ku g lepak sane sorng2 aku pusing bwk KLCC sampai puas ati.. bangunan yang aku jaga semakin tinggi, sampai level 42,, baru aku nampak besar KL ni haa tinggi boh.. dasat..

pas tu aku buat kat KL sentral palk 45 tngkat.tinggi sikit jauh mate memandang boss.. luas gile, rasa kagum ngn ciptaanNya dah semakin menebal dah… Allah dah tunaikan hasrat aku untuk tengok keindahan ciptaaanNya.. kendia aku buat apartment atas PAVILLION b.bntang.. 52 tngkat woohhh hebat… baru sikit tu… lepas 3 tahun duk KL aku dapat offer kije UITM awok2 aku buat lawatan gi round langkawi naik cable car… Subhanallah…… tuhan saja yang tau… hebat… kagum.. lihatlah… kecilnya kita, hinanya kita hamba-hambanya.. bangga kerana diberi peluang oleh Allah untuk memuji keindahan alamNya.. Allah Maha Kaya, Allah Maha Esa, Allah Maha Penyayang..

Subhanallah…Subhanallah…Subhanallah

No comments:

Post a Comment

bereh bohh! wi a komen se..