klik?

Tuesday, September 6, 2011

Home » Al-Fatihah buat sahabat Nor Hasrul Basiran

Al-Fatihah buat sahabat Nor Hasrul Basiran



Al-fatihah Buat sahabatku NOR HASRUL BASIRAN yang telah menyambut seruan Illahi pada 31 Ogos 2011 bersamaan Hari Kemerdekaan ke 54 jatuh pada hari raya kedua. Aku yang lewat mengetahui berita kemalangan sedih sebab tak sempat nak tgok wajah arwah buat kali terakhir. pagi raya ketiga bru aku perasan bayak sungguh org tpun aku aku talifon la denan tanya apehal, lepah denan bagitau aku arwah yo dah takde aku jadi terkedu jap, macam tak percaya sebab aku dekat ngn dia, bergurau senda ngn dia, main badminton same2, mcm2 aku wat ngn dia, tak sangka Allah lebih sygkan dia.. kwn2 macm kerol gasi, adi hep, cheman,mizi ali, yang sempat tgok dia kat hospital tak sangup nak amik gambar arwah takut member2 sedih. arwah terjatuh motorsikal masa kat selekoh tetapi arwah terjatuh sebelah jalan bertentangan dan kebetulan ade kereta yang melalui jalan tersebut tak sempat mengelak disebabkan keadaan tengah hujan mase tu.
Sedih bila terkenangkan arwah, kadang2 terasa arwah masih lagi berada dalam kampus. sedih bila tak sempat nk minta maaf masa ari terakhir kerja sebelum raya ari tu. tapi Allah maha kuasa, Allah maha mengetahui, Allah maha besar. hari raya keenam bru2 ni aku dlam perjalanan balik dri johor ke terengganu, aku sempat bermimpi berjumpa dengan Arwah tengah bergembira dengn member2 uitm, mase tu baju ngn seluar dia kotor ade pulak member2 kate baju ngan seluar dari kubur, arwah haya gelak. masa masing2 dah nak beredar baru aku terigat aku nak jumpa arwah, aku panggil dia, pahtu kitorang salam sempat jugk aku kate " aku mintak maaf yo klu aku ade wat silap, aku dah tak jumpa roh mun, aku cuma jumpa jasad mun je ni.. aku mintak maf bayk2" sambil aku menitis air mata, smpat jugak dalm mimpi tu kerol AD kate sempat lagi tu.. pahtu aku terkejut dri tidur tahu2 dah smpai kg dah.. entah macm mane aku rase sebak sebab Allah masih bagi aku peluang untuk mtk maaf dengan Arwah.. oleh itu aku harap sgt2 sape2 yang terbaca.. sedekahkan lah Al-Fatihah Buat sahabat aku yang disayangi ni terima kasih buat semua.. bersma-samalah kita mencari saham akhirat amin...

No comments:

Post a Comment

bereh bohh! wi a komen se..