klik?

Monday, July 9, 2012

Home » BanGGa Ke BanGANG

BanGGa Ke BanGANG

Assalamualaikum...

persoalan ni dah lame dalam benak ambe ni cuma kekadang bila duk pikir- pikir bengong gok jadi, ambe ni bukan ape, bukan nk takwil sangat dengan ape yang org lakukan, ambe ni bukan ustaz Azhar nak wi ceramah kat org tapi sebagai seorang islam wase nok ajokla member-member sama2 pikir benda ni..

    Kenapala media masa kat negara ni terlalu 'baik hati' dengan org2 tertentu, dan orang2 tersebut tidak pula merasa malu dangn tindakan beliau itu... aduyaiii,

contohnye...
     hok ambe bengang ade sorang nin yang hina negara ambe ni, hina bangsa ambe ni, tapi bila dia buat filem, bangsa ambe gok hok sokong, hok promote, hebat beno yer.. dalam flem ye pon dang lagi kutuk ke bangsa ambe, tapi media negara nin bereh.. open minded.. dop ape..

     Sorang nin ahli politik plok, soheh-seheh doh diala yang menentang pentadbirang islam, dia la yang mengetuai majlis peguam. dia la yang meminta agar anak2 islam yang baru lahir janga daftar atas nama islam, dia jugak nok hasil zakat dibahagikan pada kaum lain serta perkara yang dok masuk akal yang buat pale ambe jagi bengong kejap mikir ke dia nin, tapi bila dia buat 'BERSIH' bakpe  bangsa ambe hok ramai skali belakang yer.. dop igat ke ye wat nape ke bangsa n agama kita, ambe dop maroh ke BERSIH ambe dop wahi ke dia je.. mmg doh macam kate mmber amber
   "kita yang menyokong BERSIH bukan bererti kita menyokong 'dia' tapi kita menyokong apa yang dia perjuangkan itu saja, contohnya kalu anda membeli hp buatan Amerika adakah anda bermaksud anda menyokong apa yang Barak Obama lakukan? tidak bukan??"
    Memang betul tapi tidakkah kita terfikir situasi ini seperti seseorang yang telah merancang dan menyatakan hasrat secara terang-terangan untuk membunuh anak-anak kita dan kemudian meminta agar kita bersatu dengannya untuk membantah sesuatu yang ayah kita lakukan bila berspendapat dengannya. tapi media negara nin bereh.. open minded.. dop ape..


      Nin pasal artis wanita sorang nin dengan dop malunya apabila banyak gambar yang tidak sepatutnya terdedah di internet, gambar berpelukan dengan bukan muhrim, bercium, dedah tubuhtapi masih tidak malu dan kenkadang bangga dengan apa yang dilakukan apabila muncul di kaca tv dan program-2, tapi media negara nin bereh.. open minded.. dop ape..


      Malam marin aku tengok temuabual artis tentang Kelab Malam, yang jadi peningnya dorang ni, macam seuatu perasaan yang bangga bila bagitau kat smua orng kat dalam studio, yang "saya mmg suka gi clubing, bleh realese tensen, layan lagu". mmg terkedu kejap. pastu dorang nak persoalkan kenapa perspektif masyarakat tidak dpt menerima apabila artis kegemaran mereka suka gi club. dah mmg azali lagi melayu adalah melayu, islam adalah islam, tiada melayu moden atau islam moden. engapa masih nak menegakkan benang yang basah, kenapa perlu meyakinkan minda orang lain supaya menerima perkara sebegitu.. tapi media negara nin bereh.. open minded.. dop ape..


     bagi aku.. orang2 yang berkenaan, yang mempunyai ikatan dengan masyarakat haruslah menjaga status diri dan bukan perlu membangga dengan diri sendiri atas sesuatu yang bodo n membangangkan.. sama-sama la kita piki neh.. pening wase adu yaii





   

No comments:

Post a Comment

bereh bohh! wi a komen se..